مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

ويژگي هاي يك تشك استاندارد :

تشك

 تشك ها يكي از لوازم مهم منزل به شمار مي روند و تاثير بسزايي در كيفيت خواب افراد دارند , انتخاب يك تشك مناسب مي تواند خواب راحتي را براي شما به ارمغان بياورد .

يك تشك استاندارد ويژگي هايي دارد كه به هنگام خريد بايد به آن ها توجه كرد :

1.  در ابتداي امر آنچه كه اهميت ويژه اي دارد سلامت فرد است تشك تهيه شده بايد مانع از كوفتگي عضلات و بدن شخص شود در اين موارد تشك هاي طبي توصيه مي شوند كه به دليل سطح سفتي كه دارند از بروز چنين مشكلاتي جلوگيري مي كنند .

2.  انواع پارچه هاي مرغوب نخي و با الياف طبيعي در توليد تشك استاندارد به كار گرفته مي شود . نوع دوخت , استحكام و بسته بندي اين نوع خوشخواب ها نيز از كيفيت بالايي برخوردار است .

3.  به هنگام خريد بايد اين نكته را مدنظر داشت كه يك تشك استاندارد فنرهاي قوي و مقاومي دارد و همين نيز موجب افزايش طول عمر آن مي گردد , يك تشك استاندارد به طور ميانگين بين 7 تا 10 سال عمر مفيد دارد .

4.  تشك هاي استاندارد داراي دريچه هاي تهويه هوا هستند كه از تعريق و ايجاد بوي بد جلوگيري مي كند , تشك ها از الياف خنكي ساخته مي شوند و اين براي افرادي كه به گرما حساسيت دارند ويژگي مطلوبي به شمار مي رود .

5.  ارتفاع تشك نيز مهم است , تشك هاي طبي و استاندارد كمي از سطح تخت بالاتر مي آيند در حالي كه تشك هاي معمولي هيچ ارتفاع تعريف شده اي ندارند . نوعي از انواع تشك ها بنام تشك جكدار ارتفاع قابل تنظيمي دارند و مي توان فنر داخل آن ها را نيز به راحتي شل و يا سفت كرد .

6.  در خريد تشك مناسب بايد به وزن افراد نيز توجه كرد , تشك هايي مانند تشك هاي طبي اسفنجي مناسب براي افراد زير 90 كيلوگرم مي باشد چرا كه در ساخت آن ها از اسفنج فشرده و پنبه استفاده شده است و طول عمر پاييني دارند .

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۵۶:۳۰ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

قوانين اصولي دكوراسيون خانه:


دكوراسيون خانه يكي از نكات ضروري و چالش برانگيز هر خانه اي مي باشد. گاه در صورت عدم ندانستن و يا دقت كافي دست به چيدماني مي زنيم كه از ابتدا و اساس دكوراسيون خانه نامنظم و غير اصولي چيده مي شود. 
بسياري از طراحان داخلي و پيشرو در امريكا معتقدند براي انكه با فضا ها و صحنه هاي ساده و احمقانه اي رو به رو نشويم بايد اصول اوليه چيدمان خانه را بدانيم.
ما تكنيك هاي برخي از اين طراحان را جمع اوري كرده ايم تا ببينيم كدام يك  از روش هاي مرسوم ارزش بهتري دارند. اينكه ايا براي اين چيدمان نياز داريم كه كلا از ساخت و ساز جديد شروع كنيم يعني خانه جديدي بخريم، نوسازي را شروع كنيم و يا نه يك زوجي كه خواهان دكوراسيون زيبا و هوشمندانه اي هستند، را از ابتدا با نكات و قوانين درست چيدمان منزل راهنمايي كنيم. كه اكثر طراحان با نظر دوم موافق هستند و در اين مقاله چند مورد از اين قوانين توسط مشاوران را ارائه كرده ايم.  

 قوانين اصولي دكوراسيون خانه و فضاهاي روشن:

اتاق هايي كه با يك نوع نورپردازي خاص، مانند يك آويز طراحي شده اند، مي تواند فضايي دو بعدي را ايجاد كنند. مت سندرز مي گويد: "نورپردازي فضاي ويژه هر اتاق را افزايش مي دهد." "اطمينان حاصل كنيد كه نور از منابع مختلف، نه تنها از طريق اويز هاي مركزي، بلكه ديگر مكان هاي خانه را با خلاقيت هاي زيركانه مثل يك چراغ ديواري ، چراغ هاي رنگي ال اي دي يا گوشه اي خالي را انتخاب كنيد كه در آن يك لامپ جداگانه كوچك مي تواند روشنايي بيش تر و بهتري را ايجاد كند. 

قوانين اصولي دكوراسيون خانه و حدود فضاي مكاني:


قبل از اضافه كردن وسايل ضروري خانه به سبد خريد خود، حتما فضاي خانه را اندازه گيري كنيد. جنيفر جونز  مي گويد:اندازه گيري مي تواند فضاي مورد نياز را به شما ارائه دهد. همچنين توجه زيادي به اندازه قطعات مبلمان در رابطه با اتاق خود داشته باشيد. هميشه قبل از خريد، اقلام بزرگتر مانند مبل ها و قاليچه ها را طراحي فضا كنيد تا اندازه درست ان ها را خريداري كنيد.

قوانين اصولي دكوراسيون خانه و عملكرد وسايل:


سعي كنيد از وسايلي كه خريداري مي كنيد بيشتر جنبه عملكردي داشته باشند تا زمينه تزئيني. چرا كه اگر در چيدمان خانه سر رشته كافي نداشته باشيد وسايل مذكور تنها مي توانند باعث شلوغي خانه شوند به خصوص اگر شما خانه كوچكي داشته باشيد. به طور مثال خريدن انواع و اقسام مجسمه ها، گلدان ها، پوسترها و تابلوها نقاشي در عين اينكه مي توانند خانه اي را شيك و زيبا كنند در صورت عدم رعايت درست مي توانند خانه را شلوغ و نا زيبا كنند.







ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۱:۵۸ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

چگونه يك تشك را انتخاب كنيد:  

راهنماي زير براي كمك به فرآيند تصميم گيري جهت انتخاب درست تشك براي شما  ارائه شده است.
كه مهمترين عوامل در انتخاب يك تشك جديد در زير ذكر شده است.

تشك شما چگونه است؟

سن تشك شما نقش مهمي در انتخاب يك تشك ديگر دارد، البته اگر نياز باشد. به عنوان يك قاعده كلي، اگر تشك شما بيش از 8 سال داشته باشد احتمالا به عنوان يك ايده، بد نيست كه اگر مي توانيد يك تشك جديد را جايگزين كنيد.
 با اين حال، اين قانون براي تمام تشك ها اعمال نمي شود. قطعا برخي از آنها قادر هستند حتي فراتر از 8 سال خدمت كنند و همچنان عملكرد هاي مشابهي را هم ارائه  دهند. بهترين راه براي قضاوت تشك خواب شما، اين است كه   به  الگوهاي خواب شما رجوع شود.

الگوهاي خواب شما بحث مفصل تري را مي طلبد كه در مقاله هاي اينده حتما به ان پرداخته خواهد شد تنها اين موضوع را مد نظر قرار دهيد كه در صورتي كه نمي توانيد خوب بخوابيد، يا نيمه شب از خواب بيدار مي شويد ان هم به خاطر ايرادات تشك،  وقت ان است كه تجديد نظري كنيد.

چه نوع تشكي بايد داشته باشيم؟

تشك ها انواع گوناگوني دارند كه در قسمت زير ان ها را دسته بندي كرده ايم:

تشك هيبريد:
اين تشك ها تركيبي از لاتكس، حافظه، فوم پلي يورتان، كويل ها و ديگر مواد ساخته شده اند. اين تشك ها معمولا براي به حداكثر رساندن مزاياي خاص طراحي شده اند، در حالي كه حداقل موارد خاصي را به حداقل مي رسانند. به عنوان مثال، تركيبي از لاتكس و فوم حافظه قادر است از گرماي زياد جلوگيري كند و پاسخگوي  لازم براي ايمني ستون فقرات از طريق لاتكس باشد، اما همچنين فشرده سازي حافظه و پشتيباني از فشار زياد را هم فراهم مي كند كه شايد مناسب براي همه افراد نباشد.
تشك لاتكس:
اين تشك به طور انحصاري از فوم لاتكس ساخته شده است كه داراي  خواصيت خنك كننده ،  راحتي و اسايش است. لاتكس براي پاسخگويي به  راحتي، خنكي كاملا شناخته شده است.
 تشك فوم حافظه:
اين تشك ها تنها از فوم حافظه تشكيل شده اند. تشك هاي فوم حافظه براي كاهش فشار و شكل دادن به بدن شناخته شده اند. از لحاظ تاريخي، فوم حافظه شهرت بدي به عنوان داشتن  "خواب داغ" داشته است. با اين حال، بسياري از فوم هاي جديد پيشرفته تر  با ويژگي هاي خنك كننده طراحي شده اند و مشكل گذشته را ندارند

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۰:۳۶ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

تشك ضد حساسيت:

تشك جز لاينفك يك اتاق خواب است. تشك مي تواند عامل يك خواب ارام باشد يا همچنين  بر هم زننده خواب ارام باشد و ان را  با اختلال مواجه كند.  به غير از ساير  شرايط استاندارد تشك مثل  مقاومت و نرمي  كه هر يك براي ستون فقرات بسيار حساس و حياتي هستند، در اين مقاله قصد داريم  در ارتباط با حساسيت موجود در تشك كه برخي نسبت به ان الرژي دارند. مطالبي را ارائه دهيم .

تشك و عوامل حساسيت زا:

بسياري از افراد به خصوص افراد حساس و داراي الرژي فكر مي كنند كه وقتي در معرض تشك قرار مي گيرند به خاطر وجود گرد و غبار موجود در تشك است كه  علائم الرژي زا  دوباره خود را نشان مي دهد. اما دريغ از گرد و غبار( كه  البته  شايد واقعا در تشك گرد و غباري باشد، اما به نسبت خيلي كم وجود دراد  ان هم در تشك هاي استاندارد امروزي كه به اين نكته توجه مي شود) ،  اين عوامل الرژي زا بيشتر به خاطر وجود مواد شيميايي و يا موادي كه در تشك اسپري مي شوند، ايجاد مي شود. كه هم از طريق سيستم تنفس و يا از طريق پوست و زخم هاي پوست مي تواند وارد بدن  شود و ايجاد پادتن كرده و به دنبال ان علائم الرژي زايي چون عطسه، ابريزش و خارش را به همراه اورد.

 

تشك و نكات خريد تشك ضد حساسيت:

براي خريد يك تشك ضد حساسيت قرار نيست كار فوق العاده سختي را انجام دهيد. در هر خريدي هميشه بايد سعي كنيد از اجناس با كيفيت بهره مند شويد. تسك هاي ارزان و بدون كيفيت در بازار زياد هستند كه با توجه به مطالب بالا مي توانند مسبب ايجاد الرژي باشند. به هنگام خريد تشك سعي كنيد هزينه كافي را كنار بگذاريد تا با مشكلات عديده ديگر مواجه نشويد.

تشك همان طور كه گفته شد يك عنصر اساسي در  اتاق خواب شماست كه دست كم چيزي حدود ۵ الي ۶ ساعت از ساعات زندگي خود را در ان مي گذارانيد پس نياز دارد كه به ان ارزش دهيم و جنس با كيفيت بخريم.

براي اين كار شما مي توانيد از فروشنده بخواهيد تشك هاي با كيفيت و مرغوب ضد حساسيت را همراه با گارانتي معتبر به شما معرفي كند. در مقاله هاي اينده در ارتباط با انواع تشك ها همچنين تشك ضد حساسيت بيشتر صحبت به عمل  خواهد امد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۳۱:۵۴ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

تشك و مراقبت هاي ضروري از تشك:

مشئله اي كه بايد هر كدام از ما ان را براي خود حل و فصل كنيم اين است كه تشكي كه در اتاق خواب ما قرار گرفته است تنها براي خواب ماست و جز اين نبايد كارايي داشته باشد. طبق امار هايي كه بهداشت جهاني اعلام كرده است يك انسان سالم تقريبا بين ۷ تا ۸ ساعت از زندگي روزانه خود را در تخت مي گذاراند، اين زمان براي زمان خواب است، خوابي كه به اندازه غذا خوردن، نفس كشيدن و ديگر نياز هاي ضروزي انسان بسيار داراي اهميت است و بايد به ان دقت كافي و وافي داشت.

طبق گزارشات بهداشت جهاني بايد از اين سرمايه زندگي به خوبي حمايت كرد، يعني  بايد بر روي تشك خود   مراقبت هاي اوليه   و ضروري را پياده كرد تا اسيب نبيند.

تشك : استاندارد هاي موجود در كاتالوگ

هر تشكي به همراه خود يك گارانتي و يك كاتالوگ دارد كه در ان،  شرايط و ويژگيهاي يك تشك نوشته شده است. شرايطي چون عرض و طول تخت، مواد سازنده، ميزان گارانتي موجود و ديگر نكات ضروري مربوط به تشك را  كامل نوشته است و شما مي توانيد با توجه به شرايط خود ان را انتخاب كنيد، اگر شما داراي مشكلاتي از ستون فقرات هستيد بايد از از تشك سفت و متمايل به سخت استفاده كنيد اگر باردار هستيد شايد ترجيح دهيد نرم و راحت باشد.  با خواندن كاتالوگ موجود حتي مي توانيد متحمل هزينه هاي اضافي نشويد. و در اينده تشك از اسيب در امان بماند.

تشك: تنها براي خواب است

بسياري از ما تشك را محلي براي مطالعه، ارايش كردن، اهنگ گوش كردن و يا مراقبت از كودك انتخاب مي كنيم و اين باعث مي شود كه تشك به مرور زمان تغيير شكل دهد و به هنگام خواب شما را اذيت كند و در ان فرو برويد كه به دنبال ان تغيير شكل در ناحيه ستون فقرات شما اتفاق خواهدد افتاد. يا حتي ديده شده تشك محل غذا خوردن شده است كه   با ريختن انواع مواد غذايي ديگر سخت مي شود لكه هاي موجود را از بين برد.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۴۹:۵۷ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

ابژه 2 : نمايشگاه گروهي روشنايي طراحان ، معماران و هنرمندان  

 نمايشگاه گروهي ابژه كه در فرهنگسراي نياوران برگزار شد فرصتي را مهيا كرد تا افراد ارتباط بين اشياء ، فضا و محيط را كشف كنند. در اين نمايشگاه،معماران ، طراحان و مجسمه سازان معروفي مثل عليرضا تغابني ، هومن بالازاده،صادق تير افكن ، فيروز فيروز، محمدرضا نيكبخت و... شركت كرده وبا استفاده از متريال مس سيستمهاي روشنايي جذابي را عرضه كرده بودند.

معجزه نور

نور داراي نيرويي شگرف و رمزآلود است و ادارك بين شي ء ، فضا و ماده را رقم مي زند.تاريخ معماري سراسر تاريخ كشمكش بين نور و روشنايي است و تجربه هاي انساني همگي نشات گرفته از نوري است كه محيط زندگي هويت مي بخشد.اين نمايشگاه محفلي را براي بحث پيرامون موضوعات ارائه شده فراهم كرده است.هدف ابژه معرفي محصولات برخاسته از فرهنگ بومي در بازارهاي جهاني است و در اين ميان از فلز مس با قابليت انتقال پيام هاي پيچيده استفاده شده است و هنرمندان شركت كننده در اين رويداد با بهره گيري از پتانسيل هاي آن آثار شگفت انگيزي را خلق كرده اند.

هومن بالازاده_چراغ كينتيك

اين چراغ زيبا توسط هومن بالازاده و سارا حسينيان اميري به كمك فلز مس طراحي و ساخته شده است.اين چراغ شامل يك سطح نوراني تخت و يك سطح فولد شده بوده و ايده ي طراحي آن بر پايه ي تنظيم ميزان نوردهي به فضا بر اساس جابجايي و تغيير شكل صفحه ي فولد شده ي مسي است.در اين چراغ كاربر علاوه بر اينكه مي تواند شكل ظاهري چراغ را در دوحالت روشن و خاموش تغيير دهد مي تواند هندسه ي صفحه را نيز از حالت دو بعدي به حالت سه بعدي تغيير داده و كيفيات مختلف نوري و بصري را تجربه كند.

شروين حسيني_نور عامل ستايش و فهم ما از فضا

در اين چراغ اين بار نور وسيله اي نيست كه تنها براي درك فضا از آن استفاده شود.در اين طرح اينبار خود نور موضوع طراحي بوده و چگونگي نمايان شدن آن بهانه اي براي نگاه ابژكتيو به نور شده است. در طراحي اين چراغ از تركيب مس و شيشه استفاده شده است و خاصيت انعطاف پذيري مس و توانايي ايجاد نور از طريق رسانش امكان هم نشيني توامان نور و معني را در طراحي ابژكت روشنايي فراهم كرده است.لايه هاي مس و شيشه كه نور حاصل از چراغ هاي كوچك را به اطراف مي تابانند در كنار هم حجمي نرم پديد آورده اند كه به نوعي شكل تكامل يافته اي از نقش هاي سنتي ايراني را تداعي مي كنند.

عليرضا تغابني_چراغي با بافتي بازيگوش ، متحرك و زاينده

اين چراغ زيبا داراي بافتي بازيگوش ، متحرك و زاينده است كه مي تواند از هرگوشه اي حركت كرده ، رشد كند و به جايي ديگر برسد.در اين جا چراغ از مرز چراغ بودن خود گذشته و مي تواند سطحي باشد كه فضايي را در زير خود تعريف كند.اين بافت از سلول هايي تشكيل شده است كه در عين جهت دار بودن قابليت اتصالي ارگانيك با سلول هاي اطراف را داشته باشند.تضاد بين درون و بيرون هر كدام از سلول ها با تغيير متريال ايجاد شده است.اين چراغ مي تواند در تركيبات متنوعي توليد شود.

نيما و سينا كيواني_خانه

هدف از طراحي اين اثر جان بخشيدن به ابتدايي ترين ارتباط انسان با معماري، خانه است.معماري به معناي تجسم بخشيدن روح مكان و وظيفه معمار خلق مكانهاي معنادار است كه به واسطه آن انسان را در باشيدن و توجه به وجود خويش ياري مي كند.در اين طراحي عدد 4 در اشاره به عناصر چهارگانه طبيعت بوده كه شكل دهنده انسان و هستي است و در تركيب و تعداد خانه ها از آن استفاده شده است.در اين چراغ نور كه در فرهنگ ايراني نشاني از خود مقدس است در هسته ي اين خانه ها قرار گرفته است و دوران مكعب هاي نور در جهت چرخش گردونه مهر و راستاي كلي اثر به سوي بالا و نشاني از تعالي است.

رضا نجفيان_Rena EntroCut

اين اثر تنها به كمك يك متريال (لوله هاي مسي)ساخته شده است. در طراحي اين اثر با بهره گيري از منطق هندسي ، سمفوني دلنشيني از تناقض هايي چون آشوب و ثبات،بي نظمي وخوانش هندسي به كمك تكنيك هاي اجرايي خلاقانه به نمايش در آمده است. در اين اثر نقاط آزاد و رها در بي نظمي و آشوبي برآمده از عدم تعلق به جايگاهشان در عين نظم در كنار يكديگر قرار گرفته اند .

فيروز فيروز_ناز

چراغ ناز كه توسط فيروز فيروز و با همكاري ناصر اهري طراحي شده داراي ايده اي لطيف و رمانتيك است.ايده ي اوليه ي اين چراغ در سال 1986 در نيويورك شكل گرفت.مهندس فيروز با دو اثر در اين نمايشگاه شركت كرده و بدنه ي مسي اين دو اثر به دو صورت دست ساز و با برش صنعتي به نمايش درآمده است.

محمد رضا نيكبخت_درستايش صنعاء

در ستايش صنعاء نام اثري است كه توسط محمدرضا نيكبخت طراحي شده است.اين شهر يكي از شهرهاي تاريخي _باستاني و پايتخت كشور يمن است.اين شهر در طول قرن‌هاي 7 و8 به مركز مهمي براي گسترش اسلام تبديل شد و از رنگ معماري قديمي و زيبايي برخوردار است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۷ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۴۰:۵۴ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

روز كتاب و كتابخواني؛ گشتي در ميان شگفت انگيزترين كتابخانه هاي دنيا  

 اغلب ما درس خواندن در كتابخانه را تصور كرده‌ايم اما براي بسياري از ما اين مقوله در حد يك تصور باقي مانده است. خاطره‌اي كه بيشتر ما از كتابخانه داريم با آنچه در تصاوير و فيلم‌ها مشاهده كرده‌ايم گاهي زمين تا آسمان فرق مي‌كند. براي ما انسان‌ها كه معمولاً در محيط خانه به دنبال يك جاي گرم و نرم براي مطالعه مي‌گرديم، صندلي‌هاي خشك كتابخانه چندان جذاب به نظر نمي‌رسند، هرچند در فضاي منزل نيز كمتر با جايي آرام و دنج براي مطالعه برخورد مي‌كنيم. نتيجه آنكه اغلب ما در دوران دانشجويي، به‌ناچار مجبور به استفاده از كتابخانه شده‌ايم و نبود فضايي مناسب براي مطالعه را يكي از دلايل عدم تمايل به كتاب و كتاب خواني مي‌دانيم. داستان هر چه كه هست، روز ملي كتاب و كتاب خواني بهانه‌اي شد تا نگاهي به جذاب‌ترين كتابخانه‌هاي سرتاسر دنيا داشته باشيم و با بناهايي منحصر به فرد و دوست‌داشتني آشنا شويم. با خوگر همراه باشيد.

بارها پيش آمده كه با ديدن تصاويري از كتابخانه‌هاي جذاب دنيا آه از نهادمان بلند شده و به حال افرادي كه در اين اماكن رفت و آمد مي‌كنند، غبطه خورده‌ايم؛ كتابخانه‌هاي قديمي با چندين قرن قدمت و نمونه هاي جديدي كه ساخته هنرمندان و معماران نوظهور هستند.

كتابخانه عمومي شهر كانزاس

زيبايي هميشه به‌منزله طراحي مدرن و باشكوه نيست، بلكه گاهي از جلوه‌هاي بصري از ايده‌هاي ساده كه بارها در پيش چشم ما قرار گرفته‌اند، ناشي مي‌شود. كتابخانه عمومي شهر كانزاس ايالات متحده آمريكا از جمله اين موارد است. ديوارها و پاركينگ طبقاتي اين كتابخانه به طور دلربايي شبيه به كتاب‌هاي قرار گرفته در كنار هم هستند. اين كتابخانه قديمي در سال 1873 ساخته شد و در سال 2011 عنوان عجيب‌ترين كتابخانه جهان را از آن خود كرد. نماي بيروني اين بنا، به همت مسئولان آن با ديواري سنگي و منقوش به 22 كتاب كلاسيك معروف نظير «فارنهايت 451» اثر ري بردبري و «ارباب حلقه‌ها» نوشته جي آر تالكين پوشش داده شده است. اين كتابخانه به منظور جذب مخاطبان بيشتر اقدام به برگزاري جلسات شعر و موسيقي، بازي‌هاي تفريحي و پخش فيلم‌هاي سينمايي مي‌نمايد.

كتابخانه ساحلي ناندايهه چين

تصور كنيد در كتابخانه‌اي نشسته‌ايد و در منظره‌اي رو به ساحل مشغول مطالعه كتاب مورد علاقه خود هستيد. اين يك رؤيا نيست، بلكه تجربه‌اي است كه با حضور در كتابخانه ساحلي ناندايهه چين به دست خواهيد آورد.

 

قديمي‌ترين كتابخانه جهان

قرويين (Qarawiyyin) مكاني در شهر فاس واقع در كشور مراكش است كه عنوان قديمي‌ترين كتابخانه جهان را با خود به يدك مي‌كشد. اين كتابخانه 1359 سال پيش از ميلاد مسيح در اين شهر بنا شده است. در كتابخانه قرويين بيش از 4 هزار نسخه خطي وجود دارد كه از جمله آنها مي‌توان به قرآن مربوط به قرن نهم اشاره كرد.

كتابخانه Trinity College ايرلند

قصري از كتاب‌هاي قديمي با ساختاري چوبي را تصور كنيد. اينجا كتابخانه Trinity College بزرگ‌ترين مجموعه كتاب ايرلند است كه به عنوان مركز كپي رايت اين كشور نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. تمام كتاب‌ها و مجلات جديد پس از انتشار براي قرار گرفتن در قانون كپي رايت به اين مكان ارسال مي‌شوند. هم‌اكنون در اين كتابخانه بيش از 6 ميليون نسخه مجله و كتاب نسخه چاپي و خطي وجود دارد.

كتابخانه اسكندريه مصر

كتابخانه اسكندريه مصر با معماري منحصر به فرد خود همچون نگيني در ساحل مديترانه مي‌درخشد. اين مكان در سال 2002 ميلادي با هدف ايجاد مركزي براي تبادل اطلاعات در دنياي اسلام تأسيس شد. به لطف معماري جذاب اين بنا، امروزه علاوه بر علاقه‌مندان به كتاب، گردشگران خارجي نيز از اين كتابخانه باشكوه ديدن مي‌كنند. كتابخانه اسكندريه توسط معمار مطرح اتريشي Snohetta/Hamza Consortium طراحي شد و ساخت آن نيز نزديك به چهار سال به طول انجاميد. اين كتابخانه سالانه بيش از 800 هزار نفر بازديدكننده دارد و به عنوان يكي از جاذبه‌هاي نوين گردشگري مصر شناخته مي‌شود.

ساخت اين كتابخانه بيش از 200 ميليون دلار هزينه در بر داشته و نزديك به نيمي از آن نيز توسط نهادهاي خارجي نظير سازمان ملل متحد تأمين شده است. با وجود اينكه اين مكان از ظرفيت پذيرش 8 ميليون كتاب برخوردار است، اما در حال حاضر تنها 250 هزار نسخه كتاب در آن نگهداري مي‌شود و متأسفانه بخش مربوط به مطبوعات و مجلات نيز خالي و بدون استفاده رها شده است.

كتابخانه اسكندريه از ساختماني 11 طبقه با بزرگ‌ترين سالن مطالعه جهان به مساحت 70 هزار متر مربع تشكيل شده است كه 4 طبقه از آن در زير زمين قرار دارد. در اين ساختمان 3 موزه، يك مركز نجوم، 7 مركز تحقيق و 9 نمايشگاه دائمي قرار دارد. البته ساخت اين بنا با توجه به كمبودهاي شديد بودجه با انتقادات فراواني همراه شد و منتقدان ساخت كتابخانه‌اي با اين ابهت و هزينه را در شرايطي كه نيمي از مردم مصر بي‌سوادند، كاري بي‌فايده عنوان كردند. جالب است بدانيد كه اين كتابخانه هر سال نزديك به 25 ميليون يورو بودجه دريافت مي‌كند، اما با اين وجود در برابر ساير كتابخانه‌هاي مطرح جهان حرفي براي گفتن ندارد.

كتابخانه بيرمنگام انگليس

كتابخانه 188 ميليون پوندي بيرمنگام با مساحت 35 هزار متر مربع در سال 2013 ميلادي، افتتاح شد. اين كتابخانه يك ساختمان شيشه‌اي شفاف است كه در نماي آن از طرح‌هاي فلزي جالب‌توجهي استفاده شده است. اين بنا به عنوان بزرگ‌ترين كتابخانه عمومي در انگلستان و بزرگ‌ترين مجموعه فرهنگي عمومي در اروپا شناخته مي‌شود.

كتابخانه پارك اسپانيايي

اين كتابخانه برخلاف نامش در كلمبيا ساخته شده است و ظاهري شبيه به تخت سنگ‌هايي سياه دارد كه آن را به يكي از كتابخانه‌هاي جذاب دنيا بدل كرده است. طراحي متفاوت اين ساختمان حتي در شكل قرارگيري پنجره‌ها نيز به چشم مي‌خورد. اين كتابخانه در خارج از شهر و در محله‌اي فقيرنشين بنا شده و به گفته طراح آن با هدف ارائه خدمات به مردم اين منطقه ساخته شده است.

كتابخانه سلطنتي دانمارك

الماس سياه نام كتابخانه‌اي سلطنتي در كپنهاگ دانمارك است كه در سال 1999 ساخته شد. اين بناي مدرن از يك بخش تمام شيشه برخوردار است كه شب‌ها با نور فراوان خود مي‌درخشد و نگاه‌ها را به خود جلب مي‌كند.

كتابخانه عمومي Villanueva

در نگاه اول شايد كتابخانه عمومي Villanueva چندان جالب توجه به نظر نرسد، اما با كمي دقت در نماي اين بنا متوجه وجود سنگ‌هاي ريز و درشتي بر روي ديوارها خواهيد شد. اين كتابخانه به طور كامل از مواد بومي ساخته شده است. سنگ‌هاي به كار رفته در نماي اين ساختمان از كف رودخانه‌هاي اطراف و چوب مورد نياز آن نيز از جنگل‌هاي محلي تهيه شده است. طراحي كتابخانه عمومي Villanueva توسط چهار دانشجو انجام شده و بر خلاف ظاهر سنتي آن از سيستم تهويه مطبوع برخوردار است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۱۵:۱۱ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

روز جهاني كودك؛ نگاهي به دنياي ساده و رنگارنگ كودكانه  

 روز جهاني كودك همواره فرصتي است تا كمي بيشتر به دنياي كودكان بنگريم. دنيايي كه در آن زيبايي و جذابيت معنايي ساده و مجزا با تعاريف بزرگسالان دارد و همين وجه تمايز موجب شده تا اغلب ما اندكي از اوقات روزانه خود را به گشت و گذار در عالمي كودكي بگذرانيم. روز 20 نوامبر رسما از سوي مجمع عمومي سازمان ملل متحد به‌عنوان روز جهاني كودك انتخاب شده، اما بد نيست بدانيد كه در سرتاسر دنيا 42 روز مختلف براي اين مناسبت در نظر گرفته شده است. در ايران 8 اكتبر يا 16 ماه مهر مصادف با روز تأسيس سازمان يونيسف به نام روز كودك نام‌گذاري شده؛ روزي كه به بهانه آن تصميم داريم تا به يك سؤال مهم پاسخ دهيم: دنياي ما تا چه اندازه براي كودكان ساخته شده است؟

 

روز جهاني كودك در ژاپن

در كشورهاي مختلف رسوم خاصي براي برگزاري روز جهاني كودك وجود دارد. براي مثال در ژاپن، مردم روز پنجم ماه پنجم هر سال را با عنوان Kodomo no hi يا روز كودك جشن مي‌گيرند. در اين روز خانواده‌ها بادكنك‌هاي رنگارنگي به نام koinobori را از خانه‌هايشان به پرواز درمي‌آورند كه نشان از جايگاه مهم كودكان در فرهنگ ژاپني دارد. آنها همچنين در خانه‌هاي خود مجسمه‌هاي جنگجوي سامورايي را به نمايش مي گذارند كه نمادي از قدرت و شجاعت است. كودكان نيز از خوراكي‌هاي مختلف نظير كيك برنج و نمايش‌هاي سنتي ژاپني لذت مي‌برند. در اين روز، رويدادي با نام المپيك كودكان نيز در توكيو برگزار مي‌شود تا هزاران كودك در رشته‌هاي مختلف با يكديگر به رقابت بپردازند.

 

 روز جهاني كودك در تركيه

در آمريكاي جنوبي به بهانه اين روز مدارس، پارك‌ها و سازمان‌هاي مختلف برنامه‌هاي ويژه‌اي براي كودكان تدارك مي‌بينند كه از جمله آنها مي‌توان به موسيقي زنده، آوازخواني گروهي، خوردن غذاهاي سنتي و انجام بازي‌هاي مختلف اشاره كرد. در تركيه نيز در روز كودك كرسي‌هايي را در پارلمان اين كشور به كودكان اختصاص مي‌دهند تا در اين روز به‌طور نمادين كشور را اداره كنند. در ايران نيز طي چند سال اخير به بهانه اين روز برنامه‌هاي گوناگوني همانند نقاشي ديواري در سطح شهر و جشن‌هايي در مدارس كشور برگزار مي‌شود.

اما با وجود تمام اين برنامه‌هاي متنوع، اگر نگاهي دقيق به محيط اطراف خود داشته باشيم، فضاي مناسبي براي زندگي و آسايش كودكان مشاهده نمي‌كنيم. در واقع روز كودك كه در ايران با سالروز تأسيس سازمان يونيسف همزمان شده است، اين سؤال را در ذهن ايجاد مي‌كند كه ما تا چه اندازه توانسته‌ايم به حقوق كودكان پايبند باشيم و نيازهاي اوليه روحي و جسمي آنها را تأمين كنيم؟ جدا از ناسازگاري محيط شهري با رفتار كودكان، اگر نگاهي به فعاليت‌هاي روزانه آنها داشته باشيم، درمي‌يابيم كه كودكان بخش زيادي از روز خود را در خانه يا مدارس و مهدكودك‌ها مي‌گذرانند. با اين وصف اگر قرار باشد دنيايي كودكانه‌ براي آنها تدارك ببينيم، مي‌بايست كار خود را از اين اماكن شروع كنيم. اما چگونه؟!

المان‌هاي شهري، غول‌هاي واقعي دنياي كودكان

اگر پارك‌ها و فروشگاه‌هاي كودكان را در نظر نگيريم، محيط شهري چندان سازگاري با روحيات آنها ندارد. در واقع كودكان با راه رفتن در سطح شهر به‌جاي ديدن مناظري مناسب دائماً با بي‌نظمي‌هاي گوناگون مواجه‌اند كه در درازمدت تأثيري عميق بر سلامت روان آنها خواهد گذاشت. در اين بين، المان‌هاي شهري مي‌توانند با جلب نگاه كودكان، آنها را تا مدت‌ها در خيالات خود غرق كنند تا از محيط بي‌نظم شهري كمي فاصله بگيرند. دوچرخه‌هاي غول‌پيكر، حيوانات عظيم‌الجثه و كتاب و قلم‌هاي بزرگ تنها بخشي از المان‌هايي هستند كه مي‌توانند براي كودكان جذاب باشند. خوشبختانه در چند سال اخير، در برخي از شهرهاي ايران اين المان‌ها به تعداد قابل توجهي نصب شده‌اند.

 

اهميت فضاي مدارس در پرورش كودكان

ورود كودكان به مدارس نبايد به معناي جدا ماندن آنها از عالم بچگي باشد. در واقع آموزش و پرورش كودكان منافاتي با ايجاد فضايي دلپذير براي آنان ندارد. اما طي دهه‌هاي گذشته در ايران اين موضوع به فراموشي سپرده شده است. كودكان از سنين پايين هنگام ورود به مدرسه با فضايي خشك و يكنواخت مواجه مي‌شوند كه تناسبي با سن و سال آنها ندارد و اين يكنواختي از 7 سالگي تا هنگام ورود به دانشگاه و بعد از آن دائماً تكرار مي‌شود. اين در حالي است كه كودكان در مدارس به ميز، صندلي و ابزارهاي متفاوتي نياز دارند كه به لحاظ زيبايي، ايمني و كاركرد با محصولاتي كه بزرگسالان استفاده مي‌كنند، كمي متفاوت است. به‌عنوان مثال تنوع رنگ يكي از شاخصه‌هايي است كه امروزه در بسياري از مدارس دنيا مورد توجه قرار مي‌گيرد و مدير و معلمان از قرار دادن صندلي‌هايي به رنگ هاي متنوع يا ديوارهايي به رنگ هاي شاد استقبال مي‌كنند. افزون بر اين، ابزارهاي مورد استفاده كودكان به دليل جنب و جوش آنها معمولاً فاقد فلز و شيشه است.

جالب است بدانيد كه امروزه در برخي مدارس دنيا، راحتي و زيبايي به يك اندازه اهميت دارند. نتيجه آنكه در برخي مواقع به نشيمن‌گاهي موقت نياز است، يعني صندلي‌هاي خشك و يك‌شكل چوبي جاي خود را به بالشتك‌هاي بادي يا پوف ها مي‌دهند تا كودكان حتي از نشستن خود نيز احساس لذت كنند.

 

خانه‌اي براي كودكان

واقعيت اين است كه در اغلب اوقات والدين نقشي در طراحي مدارس يا محيط شهري ندارند اما دست‌كم مي‌توانند دكوراسيون خانه را طوري طراحي كنند كه با روحيات كودكان سازگاري بيشتري داشته باشد. در دكوراسيون خانه با دو فضاي متفاوت مواجه هستيم. بخشي مربوط به اتاق كودك است كه مي‌بايست كاملاً با سليقه و نگاه يك كودك سازگاري داشته باشد و بخشي ديگر نيز به فضاي نشيمن ارتباط دارد كه بايد با نيازهاي كودكان و والدين به‌طور مشترك همخواني داشته باشد.

 

رنگ ديوارها در اتاق كودك مي‌بايست با توجه به شرايط روحي او انتخاب شود. كودكان پر جنب و جوش با رنگ هاي سرد و كودكان آرام و بي‌سروصدا با رنگ هاي گرم تعامل بيشتري برقرار مي‌كنند و به تعادل مي‌رسند. استفاده از كاغذ ديواري‌هايي به شكل حيوانات يا قهرمان‌هاي داستان‌ها و كارتون‌ها نيز مي‌تواند در پرورش تخيل آنها تأثيرگذار باشد. كف‌پوش اتاق كودكان نيز برخلاف پوشش اتاق نشيمن كه عمدتاً از جنس سراميك و سنگ انتخاب مي‌شود، مي‌بايست از مواد نرم نظير موكت و فرش‌هاي نرم و پرتراكم انتخاب شود. به ياد داشته باشيد كه در اتاق كودك، لوازم مختلف نظير كمد و كتابخانه‌ها بايد از ارتفاع و دسترسي مناسبي برخوردار باشند.

 

در حالي كه هنگام طراحي داخلي اتاق كودك در انتخاب رنگ و طرح و چيدمان محدوديتي نداريم، اما در اتاق نشيمن نمي‌توانيم اين‌گونه آزادانه و بي‌پروا عمل كنيم. با اين وجود، مي‌توانيم در فضاي نشيمن نيز از لوازمي استفاده كنيم كه با رفتار كودكان سازگاري بيشتري دارند. توگو و پوف ها اگرچه مبلمان هايي هستند كه نخست با كاربري بزرگسالان طراحي شده اند، اما اگر خوب به آنها بنگريد با رفتار و روحيات كودكان سازگاري بيشتري دارند. در نتيجه مي‌توانيد با خريد اين تجهيزات موجب رضايت كودكان از اتاق نشيمن شويد. همچنين امروزه طراحانمبلمان، توجه ويژه‌اي به محصولات كودكان دارند. آنها به‌خوبي دريافته‌اند كه اسباب و لوازم كودكان علاوه بر زيبايي بايد با تخيلات آنها نيز ارتباط داشته و از وزني مناسب براي جابجايي آسان برخوردار باشند. افزون بر اين، نورپردازي رنگي نيز امروزه در دكوراسيون‌هاي مدرن جايگاه ويژه‌اي دارند و در صورت اجرا مي‌تواند مورد توجه كودكان قرار گيرد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۵۱:۱۰ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

كنسرت نمايش سي : تلفيقي از موسيقي ، معماري و نمايش  

 كنسرت نمايش سي يك درام موسيقيايي به كارگرداني علي اصغر دشتي بر، با بازي بهرام رادان، مهدي پاكدل، صابر ابر، سحر دولت شاهي كاري از همايون شجريان و سهراب پورناظري است كه در محوطه ي باز مجموعه تاريخي سعدآباد اجرا شد و با استقبال عمومي فراواني نيز مواجه شد. نويسنده ي اين نمايشنامه نغمه ثميني است كه بخش هاي مختلف متن را با اقتباس از شاهنامه نوشته است. در واقع اين كنسرت نمايشنامه اداي دين هنرمندان به حكيم ابوالقاسم فردوسي و بازسازي هويت ملي است كه در آن معماري، تئاتر و موسيقي به يكديگر گره خورده اند.

درباره كاخ ملت

 كاخ موزه ملت يا همان كاخ سفيد كه به علت استفاده از رنگ سفيد در نماي آن به اين نام شهرت يافته است، با مساحتي در حدود 5000 متر مربع بزرگترين كاخ مجموعه ي سعدآباد به شمار مي رود. يكي از ويژگي هاي اين كاخ، تزيينات گچبري زيبايي است كه توسط هنرمندان ايراني اجرا شده است؛ از جمله ي اين هنرمندان مي توان به عبدالكريم شيخان، رضا ملائكه، حسين كاشي و غلامرضا پهلوان اشاره كرد. اين كاخ اقامتگاه تابستاني پهلوي دوم و همسرش فرح ديبا بوده است. معماري اين كاخ تلفيقي از معماري ايراني و اروپايي است و داراي 10 تالار تشريفاتي است كه به سبك كاخ هاي فرانسوي طراحي و تزيين شده اند. از ديگر ويژگي هاي اين كاخ مي توان به مجموعه ي فرش هاي نفيس دستباف، كاري از هنرمندان كرمان، كاشان، يزد و مشهد اشاره كرد. اين كاخ بين سالهاي 45 تا 49 بازسازي و مرمت شده است.

ارتباط تنگاتنگ موسيقي، معماري ، نمايش و نورپردازي

 معماري به كمك ماده و موسيقي به كمك صوت بيان مي شود و ارتباط ميان اين دو از طريق فضا است و فضا از طريق نور به خوبي درك مي شود. كم و زياد شدن نور بر انسان تاثير گذار است و به كمك آن مي توان حال و هوايي را خلق كرد و عواطفي را برانگيخت. به بيان ديگر، بايد گفت نور پردازي در هر سه هنر معماري، نمايش و موسيقي، نقشي اساسي ايفا مي كند. همچنين موسيقي يكي از بخش هاي مهم اجراهاي نمايشي است و از آن براي تاكيد در لحظه هاي احساسي و همچنين استخوان بندي ريتميك فضا براي حركات بازيگران استفاده مي شود. معماري و موسيقي، هنرهايي در مفهوم مجرد و در صورت انتزاعي هستند و در هر دو شرايط از قوانين رياضيات و فيزيك منبعث مي شود. به عنوان مثال در موسيقي نسبت هاي صوتي، در معماري نسبتهاي درست طول و عرض و ارتفاع، و در نمايش بازي خوب بازيگران و تناسب آن با صحنه، موسيقي، نور و... منجر به زيبايي مي شود. در واقع مي توان گفت، نه تنها اين سه هنر، بلكه همه ي هنرها از آنجاييكه به دنبال تجلي زيبايي هستند، به طور عرضي با يكديگر در ارتباط اند.

تكنيك نورپردازي

 از بخش هاي جذاب كنسرت نمايش سي كه به خوبي موسيقي، معماري و نمايش را در اين اثر به يكديگر پيوند داده است، تكنيك خاص نورپردازي است. در اين پروژه از تكنيك ويديو مپينگ استفاده شده است. پروجكشن مپينگ يا ويديو مپينگ تكنيكي است كه به واسطه ي آن مي توان احجام و سطوح نامتعارف را با تركيبي از نور و تصوير نورپردازي كرد. سطوحي كه براي نورپردازي انتخاب مي شوند، محدوديتي ندارند و از سطوح پيچيده ي صنعتي تا نماي ساختمانها متغيرند. در اين تكنيك خاص كه به تازگي در ايران از آن استفاده مي شود و نمونه آن را علاوه بر اين كنسرت در تونل تعاملي باغ كتاب مي بينيد، تصاوير سه بعدي با داستاني مشخص براي سطحي خاص طراحي و برنامه ريزي مي شوند؛ هماهنگ با نور و صدا روي سطوح توسط پروژكتور نقش مي بندند و در زماني كوتاه به يك اثر هنري منجر مي گردد.

اگر موفق به تماشاي اين اثر زيبا نشده ايد، به شما اين مژده را مي دهم كه برگزاركنندگان اين كنسرت - نمايش در تلاشند تا پس از ماه صفر علاوه بر اجراي مجدد در تهران، با مجوز مسئولان سياسي و انتظامي شهرستان‌ها، در مراكز تاريخي و فرهنگي آنها نيز روي صحنه بروند و نكته ي جالب تر اينكه هم اكنون حميد نعمت الله يكي از كارگردانان شناخته شده ي سينما، در حال ساخت فيلمي در مورد اين كنسرت نمايش است كه براي اولين بار در تاريخ هنر كشورمان توانست ركورد تعداد مخاطبان اجراي زنده را با بيش از 120 هزار مخاطب بشكند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۳۷:۳۹ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

ايكيا سري محصول مدرن و جديد خود به نام YEPPERLIG را در اكتبر 2017 روانه بازار كرد

ايكيا در اكتبر سال 2017 از همكاري خود با برند دانماركي HAY خبر داد. اين دو كمپاني بزرگ مجموعه‌اي از تصاوير را منتشر كرده‌اند كه شامل طيف گسترده‌اي از مبلمان و محصولات خانگي است كه به صورت مشترك طراحي شده‌اند.

اين مجموعه كه با نام YEPPERLIG شناخته مي‌شود، نخستين بار در كشور سوئد رونمايي شد و اغلب شامل محصولاتي است كه با نيازهاي مدرن سازگار است.

ماركوس انگمان، سرپرست گروه طراحيIKEA سوئد عقيده دارد، «ايكيا از كار با كمپاني‌هاي ديگر لذت مي‌برد، زيرا در اين همكاري‌ها كارهاي بيشتر و خلاقانه‌تري انجام مي‌شود و راه‌حل‌هاي خوبي براي پاسخگويي به نيازهاي مردم ارائه مي‌گردد».

 

رولف هي (Rolf Hay)، موسس برند HAY مي‌گويد: «ما از اين همكاري چيزهاي زيادي آموختيم كه مي‌توانيم به مجموعه خود اضافه كنيم. سادگي در فرآيند عرضه ايكيا و توليد وسايلي كاربردي‌تر، ساده‌تر و ارزان‌تر از جمله آموخته‌هاي ما از كمپاني ايكيا هستند. همچنين ما در برخورد با چالش‌ها و نيازهاي مشتري و ارائه راه‌حل‌هاي بهتر نيز تجربه‌هاي جديدي در كنار ايكيا به دست آورديم»

مجموعه YEPPERLIG شامل قطعات مختلفي از مبل، ميز و صندلي تا لوازم دكوراتيو كوچك نظير گلدان، شمع و پتو مي‌شود كه همگي از قيمت‌هاي مقرون به صرفه‌اي برخوردارند.

اين محصولات تمام نيازهاي اوليه‌اي كه براي تجهيز يك خانه مورد نياز است را شامل مي‌شود و عمدتاً براي زندگي مدرن طراحي شده‌اند. رويكرد اسكانديناوي به كار رفته در طراحي اين محصولات موجب شده تا آنها فرمي ساده، كارايي بالا و متريال هاي گوناگوني داشته باشند.

كمبود فضا از جمله معضلات زندگي مدرن امروزي است. در نتيجه، در ميان محصولات مجموعه YEPPERLIG مبل‌هايي مشاهده مي‌شود كه با راحتي منحصر به فرد خود، مي‌توانند به‌عنوان يك تشك نرم و راحت نيز مورد استفاده قرار گيرند.

صندلي‌هاي جمع و جور و استاندارد نيز از ديگر محصولات جالب توجه در اين مجموعه هستند كه هم با فرم مناسب خود مانع از خستگي كاربران مي‌شوند و هم با وزن سبك و قابليت چينش بر روي هم كمترين فضاي ممكن را اشغال مي‌كنند. اين صندلي‌ها مي‌توانند در كنار ميزهاي غذاخوري كه در اين مجموعه معرفي شده‌اند نيز مورد استفاده قرار گيرند.

از ديگر محصولات جذاب مجموعه YEPPERLIG، چراغ مطالعه‌اي است كه شركت HAY آن را طراحي كرده كه با توجه به شكل ظريف خود، كاربرد زيادي دارد و مي‌تواند در يك اتاق با طراحي مدرن جلوه زيادي از خود نشان دهد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۲۶:۲۸ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 5
افراد آنلاین : 1
همه : 1795
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب