مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

بهترين نوع تجهيزات كتاب خانه

تجهيزات كتاب خانه اصلي ترين موضوع در راه اندازي يك كتاب خانه است. خريداري تجهيزات كتاب خانه بايد به صورتي باشد كه از نوع كاملا استانداردي خريداري شود. از آن جايي كه كتاب خانه يك محيط عمومي بوده و افراد زيادي از لوازم و تجهيزات آن استفاده مي نمايند. افراد براي مطالعه كردن و همچنين براي درس خواندن از كتاب خانه ها استفاده مي نمايند از اين رو بايد در انتخاب ابزار و وسايل كتاب خانه ها بهترين نوع آن را انتخاب نمود.

بهترين نوع تجهيزات كتاب خانه

تجهيزات كتاب خانه در انواع مختلفي وجود دارد. به غير از تجهيزات اصلي كتاب خانه اين كه شما بخواهيد چه چيز هايي براي دكوراسيون كتاب خانه تهيه نماييد به نظر و سليقه ي شما و ميزان بودجه اي كه در دست داريد بستگي دارد. تجهيزات اصلي كتاب خانه ها شامل ميز و صندلي و قفسه هاي كتابي كه كتاب ها روي آن قرار مي گيرد هستند. در خريد ميز و صندلي هاي كتاب خانه سعي كنيد بهترين نوع آن را انتخاب نماييد. بهترين صندلي براي كتاب خانه صندلي هاي چرمي چرخدار است. استفاده از صندلي هاي چرمي نسبت به صندلي هاي چوبي و يا پلاستيكي بسيار بهتر است اگرچه ممكن است قيمت آن ها بالا تر از صندلي هاي چوبي باشد اما از نظر كيفيت استاندارد مي باشد.

صندلي هاي چرمي طوري ساخته شده اند كه داراي نرمي مناسبي براي نشستن بوده و از طرفي حالت صحيح بدن فرد را در حين نشستن طولاني حفظ مي كند از طرف ديگر اين صندلي ها اصولا عرق گير بوده و از نمناك شدن صندلي و اذيت شدن فرد جلوگيري مي كنند. اكثر صندلي هاي چرمي قابليت تنظيم ارتفاع  و تنظيم تكيه گاه صندلي را دارند.

قفسه هاي كتاب خانه را نيز سعي كنيد از نوع چوبي تهيه نماييد. سبك چوبي قفسه ها علاوه بر مدرن بودن داراي مقاومت بالايي مي باشند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۱۱:۰۱ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

تجهيزات استاندارد كتابخانه

كتاب خانه ها محيط هاي عمومي هستند كه مورد استفاده ي شمار زيادي از مردم قرار مي گيرند. در راه اندازي كتاب خانه به موضوعات فراواني بايد توجه نمود. خريد تجهيزات مناسب براي كتاب خانه يكي از موضوعات اصلي كتاب خانه ها است. از آن جايي كه افراد مدت زمان زيادي را در كتاب خانه سپري مي كنند و بيشتر وقت و زمان خود را براي مطالعه و درس خواندن  به كتاب خانه ها  مي روند از اين رو بايد محيط داخلي كتاب خانه ها طوري باشد كه افراد در هنگام درس خواندن و مطالعه ي مطالب با تمركز بالا و راحتي كافي به اين كار بپردازند.

تجهيزات استاندارد براي كتاب خانه ها

منظور از استاندارد بودن تجهيزات كتاب خانه اين است كه وسايل و لوازمي كه براي كتاب خانه مورد استفاده قرار مي گيرند هم از مقاومت بالايي برخوردار باشند و هم افراد در حين استفاده از آن ها دچار نا رضايتي نشوند.

به طور مثال يكي از اصلي ترين تجهيزات در كتاب خانه ها ميز و صندلي هاي آن است. اولا كه در خريد ميز و صندلي سعي كنيد ميز ها را طوري طراحي نماييد كه از ميز كناري كاملا جدا به حساب بيايد. يعني از ميز هايي كه داراي دو ديوار چوبي مانند بلند در اطراف هستند استفاده نماييد تا حريم هر شخص در حين مطالعه حفظ شود. نكته ي دوم مربوط به صندلي هاي كتاب خانه است. صندلي هاي استاندارد كتاب خانه بايد به صورتي باشد كه اولا راحتي فرد را شامل شود و ثانيا مقاومت داشته باشد. صندلي كتاب خانه نبايد خيلي سفت و يا خيلي نرم باشد بايد استاندارد و متعادل باشد. از طرفي بايد داراي تكيه گاهي مناسب براي كمر و گردن و همچنين دست ها باشد. بهتر است نوع صندلي را به صورت چرمي انتخاب نماييد. صندلي هاي چرمي از استاندارد بالايي برخوردار بوده و فرد حين استفاده از آن ها كاملا راحت است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۱۰:۴۴ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

لوازم و تجهيزات كتابخانه

كتاب خانه يك مكاني عمومي است كه بسيار پر رفت و آمد است. افراد زيادي روزانه براي درس خواندن و يا گذراندن اوقات فراغت به كتاب خانه ها مي روند. تجهيزات كتاب خانه نقش اصلي در جذب افراد در كتاب خانه ها را ايفا مي كند. لوازم و تجهيزات كتاب خانه بايد با دقت انتخاب شده و بهتر است نوع مرغوب آن را تهيه نماييد. چرا كه هر كدام از اين تجهيزات در رضايت و راحتي فرد نقش زيادي خواهند داشت.

انواع لوازم و تجهيزات كتاب خانه

لوازم و تجهيزات كتاب خانه انواع مختلفي دارند اما به طور كلي در ميان لوازم و تجهيزات اصلي كتاب خانه مي توان موارد زير را در نظر گرفت:

ميز و صندلي كتاب خانه: صندلي هاي كتاب خانه ها اكثر يا از نوع چوبي است و يا از نوع پلاستيكي. اين دو نوع صندلي بيشترين استفاده را در كتاب خانه ها دارند. اما بهتر است در كتاب خانه از صندلي هايي استفاده نماييد كه راحتي فرد را به همراه داشته باشد اما استفاده از صندلي هاي چوبي و يا پلاستيكي كه جنس سفت و محكمي دارند پس از مدتي نشستن موجب گرفتگي و درد هاي عضلاني و خستگي براي فرد مي شوند. از اين رو بهتر است از صندلي هاي چرمي استفاده شود. صندلي هاي چرمي راحت بوده و نرم هستند.

قفسه هاي كتاب خانه: قفسه هاي كتاب خانه كه براي جاي گذاري كتاب از آن ها استفاده مي شود در دو نوع چوبي و فلزي استفاده مي شوند. اما بهتر است جنس قفسه هاي كتاب خانه را از نوع چوبي انتخاب نماييد. اين نوع قفسه ها از نظر كيفيت و همچنين از نظر زيبايي و مدرن بودن بهتر از قفسه هاي ديگر بوده و زيبايي خاصي را در كتاب خانه ها حاكم مي كنند. شما مي توانيد براي اين كه كتاب خانه ي زيبايي داشته باشيد از لوازم و تجهيزات دكوري نيز استفاده نماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۹:۵۱ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

قيمت تجهيزات كتابخانه

تجهيزات كتاب خانه يكي از امور اصلي در كتاب خانه است. كتاب خانه يك محل فرهنگي است كه افراد زيادي در آن جا مشغول به مطالعه و درس خواندن مي شوند. كتاب خانه ها مكان هاي عمومي هستند كه سرشار از كتاب هاي مختلف هستند. اين كتاب ها مي توانند در زمينه هاي مختلف مذهبي، درسي، ادبيات و هنري، كتاب هاي آموزشي در زمينه هاي متنوع، كتاب هاي تاريخي و يا داستاني و رمان ها و... باشند. اما مهم ترين چيزي كه در راه اندازي يك كتاب خانه بايد مد نظر قرار داد ابزار  و لوازم و همچنين دكوراسيون يك كتاب خانه است. اين امور در جذب افراد و احساس راحتي آن ها در محيط تاثير زيادي دارد.

قيمت تجهيزات كتاب خانه

قيمت تجهيزات كتاب خانه به ميزان بودجه اي كه در دست شما بوده و ميزان هزينه كه مي خواهيد براي يك كتاب خانه بكنيد بستگي دارد. به طور كلي سعي كنيد در خريد تجهيزات كتاب خانه بيشتر لوازمي را تهيه نماييد كه زيبايي محيط را به ارمغان آورند. تجهيزات اصلي كه براي يك كتاب خانه لازم است كتاب ها و ميز و صندلي به همراه قفسه هاي كتاب مي باشند. اما سعي كنيد براي دكوراسيون بهتر و زيبا تر كتاب خانه ها از لوازم تزئيني به ويژه دكوري هاي هنري و تابلو  هاي زيبا نيز استفاده نماييد.

در خريد لوازم و تجهيزات اصلي كتاب خانه از جمله ميز و صندلي نيز بايد دقت لازم را داشته باشيد. سعي كنيد در خريد ميز و صندلي بهترين نوع را انتخاب نماييد. بهتر است از صندلي هاي راحت و چرم مانند اداري استفاده نماييد. اين صندلي ها موجب راحتي افراد در حين استفاده مي شوند و از آن جايي كه افراد مدت زمان زيادي را به مطالعه مي پردازند پس بهتر است صندلي شما عرق گير بوده و باعث خستگي و گرفتگي عضلات وي در حين نشستن نشود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۸:۳۵ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

معيار هاي خريد تجهيزات كتابخانه

خريد تجهيزات كتاب خانه يك امر بسيار مهم در روند راه اندازي يك كتاب خانه است. كتاب خانه يك محيط فرهنگي و محيطي پر رفت و آمد است. بنابراين بايد در آن از تجهيزاتي استفاده نمود كه علاوه بر مرتب و زيبا نشان دادن كتاب خانه افراد بتوانند به راحتي از آن ها استفاده نمايند. كتاب خانه مكاني است كه افراد براي مطالعه كردن و گذراندن اوقات فراغت و يا براي درس خواندن به آن جا رفت و آمد مي كنند. از اين رو بايد نكاتي را در حين خريد لوازم و تجهيزات آن در نظر داشت. در ادامه معيار هاي خريد تجهيزات كتاب خانه ي خوب را برايتان خواهيم گفت.

معيار هاي تجهيزات كتاب خانه ي مناسب چه چيز هايي مي تواند باشد؟

در خريد تجهيزات كتاب خانه در درجه ي اول راحتي و رضايت افراد مطرح است. تجهيزات كتاب خانه اصولا لوازمي است كه افراد از آن استفاده مي نمايند. به طور مثال ميز و صندلي كتاب خانه دو قسمت از تجهيزات مهمي است كه افراد در زماني كه در كتاب خانه حضور دارند زمان زيادي را از آن ها استفاده مي نمايند. انتخاب صندلي كتاب خانه ي مناسب بسيار ضروري است. صندلي كتاب خانه بايد راحتي لازم را داشته باشد. و طوري طراحي و ساخته شده باشد كه خيلي سفت يا نرم نباشد. از طرفي فرد از نشستن طولاني بر روي آن احساس ناراحتي نكند. نكته ي دوم در خريد لوازم كتاب خانه اين است كه حتما جنس لوازم مرغوب بوده و مقاومت بالايي داشته باشند.

در حين خريد به دكوراسيون و چيدمان كتاب خانه نيز دقت نماييد و سعي كنيد چيز هاي خريداري كنيد كه زيبايي لازم را براي كتاب خانه ي شما به ارمغان بياورند. به طور مثال در دكوراسيون كتاب خانه مي توان از لوازم هنري زيبايي به منظور تزئين محيط استفاده نمود تا محيط را زيبا تر سازد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۸:۱۱ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

انواع تجهيزات كتاب خانه

كتاب خانه ها محيط هايي پر رفت و آمد هستند . در واقع كتاب خانه مكاني فرهنگي براي جمع آوري كتاب هاي متنوع در زمينه هاي مختلف است كه افراد زيادي از آن براي درس خواندن و يا گذراندن اوقات فراغت و مطالعه استفاده مي نمايند. از آن جايي كه كتاب خانه يك محيط عمومي بوده و افراد زيادي در آن رفت و آمد مي كنند از اين رو بايد در انتخاب وسايل و چيدمان يك كتاب خانه نهايت دقت را به كار گرفت.

انواع تجهيزات كتاب خانه

در واقع به هر وسيله اي كه در كتاب خانه توسط افراد مورد استفاده قرار مي گيرد تجهيزات كتاب خانه نام دارد. در ادامه به تعدادي از آن ها اشاره خواهيم كرد:

ميز و صندلي كتاب خانه : يكي از مهم ترين تجهيزات در كتاب خانه ميز و صندلي است. ميز و صندلي جزو وسايلي است كه افراد بيشتر از هر چيزي از آن ها استفاده مي نمايند. از اين رو بهتر است در انتخاب و خريداري ميز و صندلي براي كتاب خانه دقت نمود. در هنگام خريد صندلي كتاب خانه بهتر است جنس صندلي را در نظر بگيريد. سعي كنيد صندلي خريداري نماييد كه نرم بوده و شكل صحيح بدن فرد را حفظ نمايد. اين خصوصيات موجب مي شود فرد در هنگام نشستن بر روي صندلي احساس خستگي نكند.

قفسه هاي كتاب خانه : از ديگر تجهيزات كتاب خانه ها قفسه هاي كتاب خانه است. قفسه هاي كتاب خانه به دليل اين كه بار زيادي را تحمل مي كنند از اين رو بايد مقاومت بالايي داشته باشند. اين قفسه ها بهتر است از نوع چوبي باشند  اگرچه چوب ممكن است مقاومت آهن را نداشته باشد اما مي تواند دكوراسيون زيبايي را به كتاب خانه هديه دهد.

دو وسيله اي كه در بالا ذكر شد جزو وسيله هاي اصلي يك كتاب خانه به حساب مي آيند. طبق سليقه و ميزان هزينه اي كه قرار است بشود مي توان از وسيله هاي ديگر براي كتاب خانه استفاده نمود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۷:۴۵ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

خريد تجهيزات كتاب خانه دست دوم

كتاب خانه يك محيط فرهنگي و عمومي است كه افراد زياد در اين  مكان به مطالعه و درس خواندن مي پردازند. محيط كتاب خانه به صورتي است كه با محيط هاي ديگر كاملا متفاوت بوده و بايد در چيدمان و خريد تجهيزات آن دقت زيادي نمود. محيط كتاب خانه بايد از وسايلي تهيه شده باشد كه فرد هنگام استفاده كردن از آن ها دچار مشكلي نشده و به راحتي از آن ها استفاده نمايد. تجهيزات كتاب خانه را مي توان به صورت دست دوم و يا دست اول و نو نيز تهيه نمود.

خريد تجهيزات كتاب خانه دست دوم

تجهيزات كتاب خانه داراي انواع مختلفي هستند در واقع هر وسيله اي كه در كتاب خانه مورد استفاده ي فرد و مشتريان قرار مي گيرد جزو تجهيزات كتاب خانه به حساب مي آيد. تجهيزات كتاب خانه در مرحله ي اول بايد از جنس مرغوبي بوده و مقاومت بالايي داشته باشند. از طرفي در خريد تجهيزاتي از قبيل ميز و صندلي هاي كتاب خانه بايد به راحتي فردي كه مي خواهد از آن استفاده نمايد نيز دقت نمود. يعني مهم ترين موضوع در رابطه با خريداري تجهيزات كتاب خانه رضايت و راحتي فرد است. صندلي هاي كتاب خانه بهتر است از نوع چرمي باشند. خريد صندلي هاي چرمي استاندارد تر و بهتر است. در بيشتر كتاب خانه ها از صندلي هاي پلاستيكي استفاده مي شود. اين صندلي ها از نظر هزينه به صرفه هستند اما از نظر كيفيت و رضايت فرد مناسب نيستند. چرا كه به دليل جنسي كه دارند سفت و محكم بوده و افرادي كه براي مطالعه طولاني مدت بر روي آن ها مي نشينند دچار خستگي و درد ها و گرفتگي هاي عضلاني مي شوند.

بنابراين بهتر است از صندلي هاي چرمي كه استاندارد بوده و فرد در صورت نشستن طولاني دچار خستگي نمي شود استفاده نمود.  در صورتي كه نمي خواهيد هزينه ي زيادي براي خريد تجهيزات بپردازيد مي توانيد از تجهيزات كتاب خانه ي دست دوم استفاده نماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۷:۲۴ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

خريد تجهيزات كتاب خانه

خريد تجهيزات كتاب خانه در واقع اصلي ترين موضوع در راه اندازي يك كتاب خانه است . كتاب خانه يك مكان عمومي پر رفت و آمدي است كه افراد زيادي از آن استفاده مي كنند. همچنين افراد استفاده هاي متفاوت و مهمي از كتاب خانه دارند كه اين موضوع موجب مي شود اين مكان كاملا با مكان هاي عمومي ديگر متفاوت باشد. در خريد و انتخاب تجهيزات كتاب خانه بايد دقت زيادي نمود و نكات مهمي را بايد در نظر گرفت. در ادامه ي متن در مورد خريد تجهيزات براي كتاب خانه توضيحاتي خواهيم داد.

خريد تجهيزات كتاب خانه

همان طور كه گفته شد افراد استفاده هاي متفاوت و زيادي از كتاب خانه ها مي كنند. از اين رو بايد تجهيزات كتاب خانه را با كيفيت هاي بالا تهيه نمود. در واقع هر وسيله اي كه در كتاب خانه مورد استفاده ي افراد قرار مي گيرد جزو تجهيزات كتاب خانه محسوب مي شود. تجهيزات كتاب خانه شامل ميز و صندلي هاي افراد، ميز  و صندلي مدير يا مسئول كتاب خانه و قفسه هاي كتاب است كه از اصلي ترين تجهيزات كتاب خانه به شمار مي آيد.

بهتر است در خريد تجهيزات كتاب خانه جنس وسايل و لوازم را از چوب استفاده نماييد . البته سعي كنيد ابزاري با كيفيت بالا تهيه نماييد. چرا كه قرار است براي طولاني مدت مورد استفاده قرار گيرد. پس جنس قفسه ها را از چوب انتخاب نماييد. اما صندلي هاي كتاب خانه را بهتر است از نوع صندلي هاي چرمي اداري انتخاب كنيد. صندلي هاي چرمي با استاندارد بالايي ساخته مي شوند. اين صندلي ها علاوه بر راحتي طوري ساخته مي شوند كه حالت صحيح بدن را در حين نشستن حفظ مي كنند. علاوه بر اين، اين صندلي ها از خستگي افراد جلوگيري مي كنند و قابليت تنظيم ارتفاع را نيز دارند. نرمي اين صندلي ها به صورت كاملا استاندارد بوده و براي افراد حس راحتي را به ارمغان مي آورد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۶:۳۸ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

صندلي و تجهيزات كتاب خانه

كتاب خانه در واقع به مجموعه اي از اطلاعات و خدماتي گفته مي شود كه توسط دولت و يا يك نهاد عمومي و يا حتي يك شخص ايجاد شده و از آن نگهداري مي شود. محيط كتاب خانه يك محيط بسيار مهم و تاثير گذار مي باشد. امروزه افراد زيادي در كتاب خانه ها رفت و آمد مي كنند و اين محيط در واقع مي توان گفت يك مكان عمومي بسيار پر رفت و آمد است. افراد به هدف هاي مختلفي وارد محيط كتاب خانه شده و نام نويسي مي كنند. عده اي فقط براي گرفتن و خواندن كتاب براي افزايش اطلاعات عمومي خود نام نويسي مي كنند و عده ي ديگر براي درس خواندن در كتاب خانه ها ثبت نام مي نمايند.

صندلي كتاب خانه

همان طور كه مي دانيد محيط كتاب خانه با ديگر مكان هاي عمومي ديگر متفاوت است. كتاب خانه بايد داراي محيطي آرام باشد و در چيدمان آن نيز بايد نهايت دقت را نمود. يكي از وسايل و تجهيزات كتاب خانه صندلي كتاب خانه است. صندلي هايي كه در كتاب خانه مورد استفاده قرار مي گيرند ممكن است در سه نوع چوبي، پلاستيكي و يا به صورت صندلي هاي چرمي باشند. از آن جايي كه بيشتر تجهيزات كتاب خانه از نوع چوبي هستند استفاده از صندلي هاي چوبي مي تواند براي اين محيط مناسب باشد. البته ذكر اين نكته ضروري است كه بايد از صندلي هايي استفاده نمود كه افراد حين نشستن طولاني بر روي آن احساس خستگي و يا درد نكنند. از طرفي از آن جايي كه صندلي هاي چوبي خشك و سفت هستند ممكن است در صورت استفاده ي طولاني مدت افراد از آن ها منجر به خستگي زود رس آن ها شود. از اين رو بهترين نوع صندلي براي كتاب خانه ها صندلي هاي چرمي هستند. اين صندلي ها به دليل نرمي مناسب و استاندارد بودن كم تر منجر به خستگي مي شوند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۶:۰۴ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]

تجهيزات كتاب خانه

كتاب خانه در واقع محيطي است كه افراد براي مطالعه و تحقيق و پژوهش وارد آن شده و ساعاتي را در آن جا مي گذرانند. محيط كتاب خانه به گونه اي است كه در آن جا مجموعه اي از انواع كتاب ها در زمينه هاي مختلف جمع آوري شده است. كتاب هاي زيادي در زمينه هاي فرهنگي، هنري، تاريخي، اشعار و ادبيات، كتاب هاي درسي و غيره در اين قسمت وجود دارد. كتاب خانه ها يكي از پر طرفدار ترين محيط ها هستند كه افراد زيادي را به خود جذب مي كنند از اين رو محيط و تجهيزات كتاب خانه بايد به گونه اي باشد كه كاستي نداشته و افراد بتوانند از آن به عنوان منبعي جامع استفاده نمايند.

تجهيزات كتاب خانه

همان طور كه گفته شد محيط  و تجهيزات كتاب خانه بايد كامل و بي نقص باشد. در خريد تجهيزات كتاب خانه بايد بسيار  دقت شود چرا كه محيطي است كه بيشتر افراد از آن براي درس خواندن استفاده مي نمايند. از اين رو بايد به گونه اي باشد كه افراد در آن احساس راحتي داشته باشند و دغدغه اي براي آن ها ايجاد نشود. در واقع هر وسيله اي كه به منظور استفاده ي افراد در كتاب خانه ها مورد استفاده قرار مي گيرد نوعي وسيله و تجهيزات كتاب خانه به حساب مي آيد.

دكور و طرز چيدمان كتاب خانه دلخواه بوده و فرد مسئول با توجه به سليقه ي خود آن را چيدمان مي كند. ممكن است عده اي دكوراسيون چوبي را براي كتاب خانه بپسندند كه بهترين نوع دكوراسيون براي كتاب خانه است. اما بسياري از كتاب خانه هايي كه در سال هاي اخير ساخته شده اند داراي دكوراسيون آهني نيز هستند. اما توصيه ي ما اين است كه از تجهيزات چوبي ام دي اف براي كتاب خانه استفاده نماييد و سعي كنيد قفسه هاي كتاب و ميز و صندلي ها را از نوع چوب تهيه نماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۰۵:۲۹ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 7
افراد آنلاین : 1
همه : 1806
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب