مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

كلبه پيچك

با توجه به اهميت هوشمند سازي روشنايي در معماري راه حل‌هاي متنوعي براي كاربردهاي مختلف وجود دارد.كنترل هوشمند سيستم روشنايي نه تنها ميزان نور دهي را تحت كنترل مي‌گيرد بلكه در صرفه جويي در مصرف انرژي نيز بسيار مؤثر است. در واقع در اين روش هم از نور طبيعي و هم از نور توليدي منابع نور، ميزان نور مطلوب تامين خواهد شد و اين فرآيند بطور اتوماتيك انجام مي‌گيرد.

اين پروژه ، يك غرفه خودساخت در محوطه ي دانشگاه است،كه در پاسخ به نور ، اشكال منحصر بفرد از هندسه هاي مختلف ،فرم سرخس ، فرم پيچك و به عبارتي چرخش بيولوژيكي را نشان مي دهد كه در نهايت با ايجاد سقفي با هندسه مثلثي كامل مي شود. اين طراحي، نقوش سنتي را،با استفاده از فن آوري هاي الكترونيكي امروز، بطور يكپارچه با معماري قابل زندگي، ادغام كرده است.

بدنه آن از 40 مجموعه سيستم اسكرول ، با سنسورها و محرك ها ، ساخته شده است.در طول روز ، اسكرول ها به سمت داخل محوطه مي پيچند وتبديل به سقف سايباني شفاف ميشوند. سنسورها ، تغييرات نور روز در محيط اطراف را، كنترل مي كنند، و اسكرول خودش توسط stepping mortar.به بيرون يا عقب مي پيچد . هنگام شب ، اسكرول ها به عقب برميگردند و نور غرفه را تامين مي كنند. بطوركلي اين گونه سيستم‌ها با بهره گيري از سنسورهاي تشخيص حركت و ميزان نور محيط و كليدهاي تعبيه شده مي‌توانند فرآيند مطلوب را پياده سازي نمايند.بديهي است كه در حالت اتوماتيك منابع نور با توجه به سنسورهاي ميزان نور و نقطه مطلوب تعريف شده نوردهي خواهند داشت.

در فصل تحصيلي ، معمولا آن را در فضاي باز ، بين دو كلاس قرار مي دهند، و دانش آموزان در فضاي آن استراحت مي كنند . بعد از هر دوره ي تحصيلي ، آن را بطور موقت به بيرون انتقال مي دهند و در محوطه قرار مي گيرد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۴:۱۰ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 1667
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب