مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

Design Shanghai، مهم‌ترين رويداد ديزاين آسيا

رويداد "Design Shanghai" كه امروزه به عنوان يكي از مهم‌ترين رويدادها در تقويم طراحي مطرح شده است، امسال نيز براي پنجمين سال در تاريخ ۱۴-۱۷ مارس ۲۰۱۸ برگزار شد و بهترين برندها و طراحان معروف را در كنار هم جمع كرد.

درسال 2018 اين رويداد در تاريخ ۱۴-۱۷ مارس ۲۰۱۸ كه مصادف با ۲۳-۲۶ اسفند ۱۳۹۶ بود در مركز نمايشگاه‌هاي شانگهاي برگزار  شد و در آن پنج سالن طراحي هريك با موضوعيت يكي از پنج محور نامبرده شده در بالا اختصاص داده شده بود كه هريك از آن‌ها دريچه‌اي به قلمرو جديدي از طراحي باز مي كرد.

در اين سالن ها بيش از ۴۰۰ برند و گالري مطرح و در حال رشد از ۳۰ كشور، ايده‌هايشان را در قالب تركيبي از محصولات، فضا آرايي‌هاي مخصوص و رويدادهاي منحصر به فرد شبكه‌اي به نمايش گذاشته بودند.

 DUBAI DESIGN DISTRICT MASTERPLAN ) طرح منطقه جامع دبي (

Zhuo Tan، مدير اين رويداد پيش از برگزاري آن مي‌گويد: " ما براي جشن گرفتن پنجمين سال برگزاري اين رويداد بسيار هيجان‌زده هستيم. از زمان شروع اين برنامه در سال ۲۰۱۴ تا كنون، بيش از ۵۰۰ برند مشهور جهاني را به چين معرفي كرده‌ايم و همچنين به بسياري از طراحان چيني نيز كمك كرده‌ايم تا در جامعه جهاني ديزاين شناخته شوند.

علاقه‌مندي و بازخوردهايي كه هم از شركت‌كنندگان و هم از بازديدكنندگان در طي اين مدت دريافت كرده‌ايم نشان از بالا بودن پتانسيل طراحي در شانگهاي دارد و براي رويدادهاي بعدي بسيار بسيار مشتاق هستيم."

همانطور كه در بالا اشاره شد، هدف اين رويداد اين است كه در ميان پنج بخش مدرن، كلاسيك و لوكس، كلكسيون‌ها، آشپزخانه و حمام و فضاهاي كاري نقطه‌اي مشترك ميان فلسفه طراحي غرب و شرق پيدا كند.

بخش مدرن دسته منتخبي از برندهاي مشهور و طراحان مستقل در حال ظهور را گرد هم مي‌آورد. بخش كلاسيك و لوكس تقاضا براي طراحي بي انتها و ساخت و سازها و كارهاي دستي معتبر را مورد توجه قرار مي‌دهد.

هردو بخش حمام و آشپزخانه و فضاهاي كاري، آخرين نوآوري‌ها در بخش خودشان را با تاكيد بر تركيب مواد با كيفيت و استفاده از تكنولوژي به نمايش مي‌گذارند و بخش كلكسيون‌ها به آثار هنري و اشيا گران‌بها و با تعداد محدود اختصاص دارد.

برخي از شركت‌كنندگان جديدي كه امسال در نمايشگاه حضور داشتند و در ليست محبوب بسياري از افراد هستند به شرح زير هستند:

برند ايتاليايي Qeeboo كه توسط Stefano Giovannoni تاسيس شده است.

Pininfarina كه بيشتر از همه براي طراحي هاي خاصش براي برند فراري مشهور است.

 برند استارتاپ چيني Zaozuo كه توسط Luca Nichetto اداره مي‌شود.

همچنين در سال ۲۰۱۸ برخي از نام‌هاي بسيار مشهور نيز پس از يك دوره كوتاه وقفه به اين رويداد بازگشتند كه از ميان آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

شركت طراحي زاها حديد كه براي لوازم خانگي الهام گرفته شده از معماري خود بسيار مشهور است

برند دانماركي Carl Hansen & Son كه باور محكمي در كارهاي ساخت دست انسان دارد

بسياري از نام‌هاي معروف ديگر مانندlasvit, swarovski, ligne roset, roche bobois, gallery ALL.

 البته لازم به ذكر است كه يكي از مهمترين اهداف اين رويداد حمايت از طراحان محلي و نو ظهور است  و برگزار كنندگان قصد معرفي طراحان چيني به تمام دنيا را نيز دارند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۴:۴۱ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 5
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 1824
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب