مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

ابژه 2 : نمايشگاه گروهي روشنايي طراحان ، معماران و هنرمندان  

 نمايشگاه گروهي ابژه كه در فرهنگسراي نياوران برگزار شد فرصتي را مهيا كرد تا افراد ارتباط بين اشياء ، فضا و محيط را كشف كنند. در اين نمايشگاه،معماران ، طراحان و مجسمه سازان معروفي مثل عليرضا تغابني ، هومن بالازاده،صادق تير افكن ، فيروز فيروز، محمدرضا نيكبخت و... شركت كرده وبا استفاده از متريال مس سيستمهاي روشنايي جذابي را عرضه كرده بودند.

معجزه نور

نور داراي نيرويي شگرف و رمزآلود است و ادارك بين شي ء ، فضا و ماده را رقم مي زند.تاريخ معماري سراسر تاريخ كشمكش بين نور و روشنايي است و تجربه هاي انساني همگي نشات گرفته از نوري است كه محيط زندگي هويت مي بخشد.اين نمايشگاه محفلي را براي بحث پيرامون موضوعات ارائه شده فراهم كرده است.هدف ابژه معرفي محصولات برخاسته از فرهنگ بومي در بازارهاي جهاني است و در اين ميان از فلز مس با قابليت انتقال پيام هاي پيچيده استفاده شده است و هنرمندان شركت كننده در اين رويداد با بهره گيري از پتانسيل هاي آن آثار شگفت انگيزي را خلق كرده اند.

هومن بالازاده_چراغ كينتيك

اين چراغ زيبا توسط هومن بالازاده و سارا حسينيان اميري به كمك فلز مس طراحي و ساخته شده است.اين چراغ شامل يك سطح نوراني تخت و يك سطح فولد شده بوده و ايده ي طراحي آن بر پايه ي تنظيم ميزان نوردهي به فضا بر اساس جابجايي و تغيير شكل صفحه ي فولد شده ي مسي است.در اين چراغ كاربر علاوه بر اينكه مي تواند شكل ظاهري چراغ را در دوحالت روشن و خاموش تغيير دهد مي تواند هندسه ي صفحه را نيز از حالت دو بعدي به حالت سه بعدي تغيير داده و كيفيات مختلف نوري و بصري را تجربه كند.

شروين حسيني_نور عامل ستايش و فهم ما از فضا

در اين چراغ اين بار نور وسيله اي نيست كه تنها براي درك فضا از آن استفاده شود.در اين طرح اينبار خود نور موضوع طراحي بوده و چگونگي نمايان شدن آن بهانه اي براي نگاه ابژكتيو به نور شده است. در طراحي اين چراغ از تركيب مس و شيشه استفاده شده است و خاصيت انعطاف پذيري مس و توانايي ايجاد نور از طريق رسانش امكان هم نشيني توامان نور و معني را در طراحي ابژكت روشنايي فراهم كرده است.لايه هاي مس و شيشه كه نور حاصل از چراغ هاي كوچك را به اطراف مي تابانند در كنار هم حجمي نرم پديد آورده اند كه به نوعي شكل تكامل يافته اي از نقش هاي سنتي ايراني را تداعي مي كنند.

عليرضا تغابني_چراغي با بافتي بازيگوش ، متحرك و زاينده

اين چراغ زيبا داراي بافتي بازيگوش ، متحرك و زاينده است كه مي تواند از هرگوشه اي حركت كرده ، رشد كند و به جايي ديگر برسد.در اين جا چراغ از مرز چراغ بودن خود گذشته و مي تواند سطحي باشد كه فضايي را در زير خود تعريف كند.اين بافت از سلول هايي تشكيل شده است كه در عين جهت دار بودن قابليت اتصالي ارگانيك با سلول هاي اطراف را داشته باشند.تضاد بين درون و بيرون هر كدام از سلول ها با تغيير متريال ايجاد شده است.اين چراغ مي تواند در تركيبات متنوعي توليد شود.

نيما و سينا كيواني_خانه

هدف از طراحي اين اثر جان بخشيدن به ابتدايي ترين ارتباط انسان با معماري، خانه است.معماري به معناي تجسم بخشيدن روح مكان و وظيفه معمار خلق مكانهاي معنادار است كه به واسطه آن انسان را در باشيدن و توجه به وجود خويش ياري مي كند.در اين طراحي عدد 4 در اشاره به عناصر چهارگانه طبيعت بوده كه شكل دهنده انسان و هستي است و در تركيب و تعداد خانه ها از آن استفاده شده است.در اين چراغ نور كه در فرهنگ ايراني نشاني از خود مقدس است در هسته ي اين خانه ها قرار گرفته است و دوران مكعب هاي نور در جهت چرخش گردونه مهر و راستاي كلي اثر به سوي بالا و نشاني از تعالي است.

رضا نجفيان_Rena EntroCut

اين اثر تنها به كمك يك متريال (لوله هاي مسي)ساخته شده است. در طراحي اين اثر با بهره گيري از منطق هندسي ، سمفوني دلنشيني از تناقض هايي چون آشوب و ثبات،بي نظمي وخوانش هندسي به كمك تكنيك هاي اجرايي خلاقانه به نمايش در آمده است. در اين اثر نقاط آزاد و رها در بي نظمي و آشوبي برآمده از عدم تعلق به جايگاهشان در عين نظم در كنار يكديگر قرار گرفته اند .

فيروز فيروز_ناز

چراغ ناز كه توسط فيروز فيروز و با همكاري ناصر اهري طراحي شده داراي ايده اي لطيف و رمانتيك است.ايده ي اوليه ي اين چراغ در سال 1986 در نيويورك شكل گرفت.مهندس فيروز با دو اثر در اين نمايشگاه شركت كرده و بدنه ي مسي اين دو اثر به دو صورت دست ساز و با برش صنعتي به نمايش درآمده است.

محمد رضا نيكبخت_درستايش صنعاء

در ستايش صنعاء نام اثري است كه توسط محمدرضا نيكبخت طراحي شده است.اين شهر يكي از شهرهاي تاريخي _باستاني و پايتخت كشور يمن است.اين شهر در طول قرن‌هاي 7 و8 به مركز مهمي براي گسترش اسلام تبديل شد و از رنگ معماري قديمي و زيبايي برخوردار است.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۷ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۴۰:۵۴ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 9
دیروز : 9
افراد آنلاین : 2
همه : 1837
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب