مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

تعريف معماري داخلي

همه ي ما اسامي معماري داخلي – طراحي داخلس و دكوراسيون داخلي را شنيده ايم و احيانا با آن ها سر و كار داشته ايم . اما بايد توجه داشته باشيم كه اين اسامي اگرچه در ميان عامه ي مردم به عنوان هم معنا و مترادف و گاهي به جاي يكديگر به كار برده مي شوند ؛ اما مفهومي كاملا متفاوت با يكديگر دارند  .

در ادامه ي مطلب سعي كرده ايم كه با ارائه دادن تعريف دقيق ؛ واژه ي معماري داخلي را توصيف كرده و از اين طريق شما را با تفاوت اين مفهوم با دكوراسيون و طراحي داخلي آشنا نماييم .

مفهوم معماري داخلي :

در ابتداي بحث بايد به اين مهم اشاره شود كه در كل واژه ي معماري از ساختن نشات گرفته و در رابطه با ساخت و ساز مي باشد .

معماري داخلي عبارت است از : معماري داخلي در واقع فرايندي است كه در آن قسمت داخلي ساختمان‌ها با توجه به همهٔ جنبه‌هاي انساني و استفاده از فضاها، طراحي مي‌شود و در واقعطراحي داخلي  ساختمان با توجه به قيد شرط‌هاي معمار ي است .

بر طبق اين تعريف ؛ به اين نتيجه مي رسيد كه معماران تلاش دارند كه نقشه ي طراحي شده ي ساختمان را به اجرا درآورده و بسازند . اين در حالي است كه معماران داخلي ، سعي در قابل سكونت و استفاده كردن فضا دارند و همين مورد اختلاف آن ها را با معماران به وضوح نشان مي دهد .

يا به عبارت بهتر و ساده تر ؛ مي توان معماري داخلي را اين گونه معنا كرد كه ؛ عبارت است از سبكي كه به ساختن فضاي داخلي ساختمان مي پردازد .

معماري داخلي رشته اي تحصيلي است كه افراد مشتاق به كار در اين حوزه ملزم به ورود به دانشگاه ها و گذراندن واحدهاي درسي در اين راستا مي باشند .

 

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۴۳:۰۹ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 8
افراد آنلاین : 1
همه : 1799
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب