مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

تجهيزات استاندارد كتابخانه

كتاب خانه ها محيط هاي عمومي هستند كه مورد استفاده ي شمار زيادي از مردم قرار مي گيرند. در راه اندازي كتاب خانه به موضوعات فراواني بايد توجه نمود. خريد تجهيزات مناسب براي كتاب خانه يكي از موضوعات اصلي كتاب خانه ها است. از آن جايي كه افراد مدت زمان زيادي را در كتاب خانه سپري مي كنند و بيشتر وقت و زمان خود را براي مطالعه و درس خواندن  به كتاب خانه ها  مي روند از اين رو بايد محيط داخلي كتاب خانه ها طوري باشد كه افراد در هنگام درس خواندن و مطالعه ي مطالب با تمركز بالا و راحتي كافي به اين كار بپردازند.

تجهيزات استاندارد براي كتاب خانه ها

منظور از استاندارد بودن تجهيزات كتاب خانه اين است كه وسايل و لوازمي كه براي كتاب خانه مورد استفاده قرار مي گيرند هم از مقاومت بالايي برخوردار باشند و هم افراد در حين استفاده از آن ها دچار نا رضايتي نشوند.

به طور مثال يكي از اصلي ترين تجهيزات در كتاب خانه ها ميز و صندلي هاي آن است. اولا كه در خريد ميز و صندلي سعي كنيد ميز ها را طوري طراحي نماييد كه از ميز كناري كاملا جدا به حساب بيايد. يعني از ميز هايي كه داراي دو ديوار چوبي مانند بلند در اطراف هستند استفاده نماييد تا حريم هر شخص در حين مطالعه حفظ شود. نكته ي دوم مربوط به صندلي هاي كتاب خانه است. صندلي هاي استاندارد كتاب خانه بايد به صورتي باشد كه اولا راحتي فرد را شامل شود و ثانيا مقاومت داشته باشد. صندلي كتاب خانه نبايد خيلي سفت و يا خيلي نرم باشد بايد استاندارد و متعادل باشد. از طرفي بايد داراي تكيه گاهي مناسب براي كمر و گردن و همچنين دست ها باشد. بهتر است نوع صندلي را به صورت چرمي انتخاب نماييد. صندلي هاي چرمي از استاندارد بالايي برخوردار بوده و فرد حين استفاده از آن ها كاملا راحت است.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۱۰:۴۴ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 10
افراد آنلاین : 1
همه : 1675
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب