مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

خريد اقساطي يكي از انواع خريد و فروش ها مي باشد. در خريد اقساطي پول وسيله خريداري شده به صورت اقساط در زمان معين و با سود معين پرداخت مي شود.

خريد اقساطي و ويژگي هاي اين نوع از خريد

خانواده ها براي اينكه وسايلي اعم از وسايل منزل، لوازم اداري، خودرو و ... را خريداري كنند مي توانند از روش هاي مختلفي اين كار را انجام دهند. يكي از اين روش ها خريد نقدي است و روش ديگر آن نيز خريد اقساطي وسايل مختلف مي باشد.

در اين مقاله قصد داريم تا در مورد خريد هاي اقساطي و مشخصات و ويژگي هاي آن صحبت كنيم و اطلاعاتي را براي علاقمندان به اين نوع خريد بيان كنيم.

خريد اقساطي چيست؟

خريد اقساطي يكي از روش هاي معامله كردن وسايل مختلف مي باشد كه در آن به جاي پرداخت وجه وسيله و يا جنس به صورت نقد به صورت قسطي اين كار انجام مي شود. در خريد هاي اقساطي مبلغ كل در مدت زمان معلوم اقساط شده و با سود معيني كه براي آن تعيين مي شود بازپرداخت مي شود.

ويژگي هاي خريد اقساطي

خريد اقساطي داراي ويژگي هاي زيادي است كه از جمله آن مي توان به عدم پرداخت يكجا مبلغ وسيله، آزاد بودن در ماه هاي پرداخت، تملك وسيله در ابتدا قرارداد و .... اشاره كرد. در اين روش خريد شما در ابتدا وسيله را دريافت مي كنيد و كم كم و به مرور زمان هزينه آن را پرداخت مي نماييد.

در صورتي كه با فروشنده به توافق برسيد مي توانيد تعداد ماه هاي بازپرداخت را بيشتر كنيد تا مبلغ پرداختي شما به ازاي هر ماه كمتر شود. البته در بعضي از موارد خريد هاي اقساطي افراد مي بايست يك يا چند ضامن معرفي نمايند و يا حداقل براي بازپرداخت اقساط چك ارائه دهند.

معايب و مزاياي خريد اقساطي

براي خريد اقساطي محصولات مختلف معمولا قوانين مشخصي وجود ندارد و براي همين اين امر داراي مزايا و معايب گوناگوني مي باشد.

از مزاياي خريد اقساطي محصولات خانگي و يا اداري اين است كه شما فرصت بيشتري براي  پرداخت پول آن خواهيد داشت و با پرداخت مبالغي به صورت ماهانه صاحب آن وسيله خواهيد شد. يكي ديگر از مزاياي روش خريد هاي اقساطي براي افراد با بودجه كم اين است كه آن ها مي توانند بيشتر وسايل مورد نياز خود را با اين روش خريداري نمايند.

اين روش خريد داراي معايبي نيز مي باشد. از معايب خريد اقساطي مي توان تعلق گرفتن سود به آن و گرانتر شدن محصول در طولاني مدت اشاره كرد يعني شما وسيله مورد نظر خود را با قيمتي بالاتر از قيمت نقد مي بايست خريداري كنيد كه در اصل همان سود محاسبه شده براي آن مي باشد.

در بسياري از موارد شما تا كامل پرداخت نكردن وجه آن وسيله حق فروش آن را نداريد و تنها با تسويه حساب كامل با شركت مي توانيد آن را به شخص ديگري واگذار نماييد. يكي ديگر از اين موارد داشتن ضامن و يا دسته چك است كه براي افرادي كه اين دو مورد را ندارند قطعا اوضاع سخت خواهد بود.

البته شايان ذكر است كه در خريد اقساطي هميشه مزايا بر معايب آن برتري بيشتري دارد و با اين كار افراد زيادي مي توانند وسايل مورد نياز خود را تهيه كنند و براي پرداخت پول آن نيز با مشكل مواجه نمي شوند و مي توانند با سود بسيار كمي و دادن مبلغي به صورت ماهانه اين وسايل را خريداري نمايند.

امروزه سايت هاي اينترنتي زيادي براي اين كه به افراد جامعه در تامين نيازمندي شان كمك نمايند به روش خريد اقساطي محصولات خود را به فروش مي رسانند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ دى ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۱۶:۲۳ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 6
دیروز : 9
افراد آنلاین : 1
همه : 1834
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب