مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

كلوين كلاين (Calvin Klein) كه بانام سي كي CK نيز شناخته مي‌شود، يك برند آمريكايي است كه توسط طراح مد آمريكايي كه اصالتاً اهل مجارستان است، كلوين ريچارد كلاين Calvin Klein، تأسيس شده است.
 شعبه‌ي مركزي اين برند در مركز شهر منهتن شهر نيويورك قرار دارد. برند كلوين كلاين به دليل طراحي‌هاي ساده و زيبا و مجللش محبوبيت زيادي دارد و علاوه بر پوشاك، نامش بر روي طيف وسيعي از ساعت‌ها، جواهرات و عطرها ديده مي‌شود.

فروشگاه بزرگ كلوين كلاينفروشگاه بزرگ كلوين كلاينفروشگاه بزرگ كلوين كلاين، پرچم‌دار تمامي شعبات اين برند، در خيابان مديسون شهر نيويورك واقع‌شده است. اين شعبه به‌ دست دو طراح مطرح Raf Simons و  Sterling Ruby تغييراتي اساسي پيداكرده است.


در طراحي دكوراسيون اين فروشگاه بزرگ رنگ زرد خالص به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته‌شده است و تمامي تجهيزات و دكورها نيز به همين رنگ است. تك‌رنگ بودن دكوراسيون فروشگاه كلوين كلاين سبب شده تا اجناس ساده‌ي اين برند بيشتر خودنمايي كنند و رنگ‌ها قوي‌تر به نظر برسند. 

چطور رنگ زرد را وارد خانه‌هايمان كنيم؟اين مطلب را هم از دست ندهيد دكوراسيون داخلي فروشگاه بزرگ كلوين كلايندكوراسيون داخلي فروشگاه بزرگ كلوين كلاينتمام سالن با داربست‌هاي زرد رنگ طراحي شده است كه تعدادي از محصولات از آنها آويزان شده‌اند و چوب‌لباسي هاي رنگي صرفاً براي برقراري تعادل رنگي در قسمتي از فروشگاه قرارگرفته‌اند.

پارچه‌هاي ريش‌ريش قرمز و مشكي بر روي داربست‌هاي بالاتر نزديك به سقف قرارگرفته‌اند و چند پارچه‌ي طرح دار با نقوش هندسي از داربست‌هاي پايين‌تر آويزان شده‌اند. نگاه كردن از بيرون به داخل فروشگاه، نمايي از يك اثر هنري آمريكايي اصلي را نمايش ميدهد.دكوراسيون جديد فروشگاه بزرگ كلوين كلايندكوراسيون جديد فروشگاه بزرگ كلوين كلاين
از زماني كه برندهاي مد آمريكايي تحت نظارت مدير ارشد خلاقي قرارگرفته اند، به طراحي‌هاي فروشگاه‌هاي برندهاي مطرح توجه بيشتري مي‌شود كه خلاقيت از فاكتورهاي بسيار مهم آن به‌حساب مي‌آيد.

در اين ميان طراح بلژيكي رف سيمون (Raf Simons) توانسته مهر خلاقيت خود را به كمك دوست و همكارش به نام Sterling Ruby، كه يكي از هنرمندان برجسته است، بر روي يكي از پرطرفدارترين برندهاي آمريكايي بكوبد و طراحي داخلي مينيمالي را كه توسط طراح انگليسي، John Pawson، در فروشگاه كلوين كلاين اجراشده بود را، بارنگ زرد روشني كه سرتاپاي فروشگاه را در برگرفته است، جايگزين كند. 

زرد مثل دكوراسيون كلوين كلاين زرد مثل دكوراسيون كلوين كلاينراسترلينگ رابي مي‌گويد: "من از تمامي بخش‌هاي فروشگاه براي ديزاين استفاده كردم.

از حداقل فضاهاي ناكارآمد تا حداكثر فضايي كه ديده مي‌شود و فكر مي‌كنم كه طراحي من بايد به‌عنوان نشانه‌اي باشد كه آينده‌ي كلوين كلاين را جشن مي‌گيرد" و در ادامه اضافه مي‌كند: " با انتخاب اين رنگ و چيدمان مي‌خواستم كه فروشگاه از درون بدرخشد و هرروز، روز تازه‌اي براي كلوين كلاين باشد."
اين فروشگاه شامل سه طبقه است كه تمام طبقات به‌طور يكسان از يك طراحي پيروي مي‌كنند. داربست‌هاي زرد در تمامي طبقات به چشم مي‌خورند و سعي شده است كه از مواد و مصالح مختلفي براي چينش آن استفاده شود كه تنها وابسته به يك متريال نباشد.
مجموعه‌اي از لوازم‌خانگي هم در بخش‌هايي از فروشگاه به چشم مي‌خورند.

در طبقه‌ي بالاي آن، روتختي سفيدرنگي با حاشيه‌هاي زرد بر روي تخت كم ارتفاعي پهن‌شده است كه رنگ‌هاي به كاررفته در چيدمان را متعادل‌تر كرده است. در اطراف تخت باكس‌هايي به رنگ سورمه‌اي و مشكي نيز براي قرارگيري كوسن‌ها و ملحفه‌ها تعبيه‌شده‌اند.

فروشگاه كلوين كلاينفروشگاه كلوين كلاينرف سيمون مي‌گويد: " استفاده از طرح‌ها و نشانه‌هاي بصري كه ارتباط مستقيم بافرهنگ آمريكايي دارند، به خلق محيطي صميمي‌تر كه بر احساسات و بخش روحي افراد تأثير بگذارد، كمك مي‌كند و در ديزاين جديد فروشگاه، سعي بر پيروي از اين موضوع بوده است.

" دكوراسيون خاص فروشگاه كلوين كلايندكوراسيون خاص فروشگاه كلوين كلاينفروشگاه جديد كلوين كلاين بعد از تعميرات اساسي در ماه جولاي سال 2017، بازگشايي شد و هم‌زمان با آن از مجموعه‌ي جديد پاييزه هم رونمايي شد.

انتخاب مجموعه‌اي از لباس‌ها و اكسسوري هاي زنانه و مردانه كه در فضايي جديد قرار مي گرفتند، به شدت متاثر از فضاي فروشگاه جديد بود.

رف سيمون مي‌گويد: "در طراحي جديد فروشگاه مي‌خواستم هويت هر محصول بهتر ديده شود و فضايي براي برقراري ارتباط فيزيكي و احساسي بين خريدار و محيط برقرار شود و فضاي اطراف بتواند با چيدماني كه دارد، با خريداران صحبت كند و بر آرامش و انتخاب آنها بهترين اثر را بگذارد". كلوين كلاين كلوين كلاين كلوين كلاين يكي از معروف‌ترين برندهاي آمريكايي است كه در سال 1968 تأسيس شد و طراحان زيادي در فروشگاه‌هاي آن فعاليت كردند. در اين ميان رف سيمون يكي از طراحاني بود كه هميشه حرفي براي گفتن داشت و اجراهاي تأثير گذاري در كارنامه‌اش به همراه داشت.

رف سيمون قبل از پيوستن به كلوين كلاين، براي مدت سه سال مدير هنري خلاق خانه مد ديور فرانسه بود و وظيفه ي طراحي سالن‌هاي شوهاي مد مختلف را بر عهده داشت. او همچنين مجموعه پوشاك‌ شخصي خود را دارد كه در هر فصل در نيويورك از آنها رونمايي مي‌كند.

جهت بازديد از سايت فروشگاهي مبلمان خوگر اينجا كليك كنيد

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۳۷:۵۴ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 9
افراد آنلاین : 1
همه : 1831
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب