مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

نورپردازي نما

بازيهاي المپيك تنها فرصتي براي گرده همايي ورزشكاران نيست بلكه نمايشي از فن آوري ها و نوآوري هاي معماري است.به عنوان مثال تصاوير زير مربوط به ساختمان Green Pix در المپيك 2008 پكن است كه نماي آن به زيبايي و به كمك تكنولوژي هاي نوين ،نورپردازي شده است.

ساختمان Green Pix در مقابل مجموعه سرگرمي  Xicui در پكن و در نزديكي محل بازي هاي المپيك 2008 واقع شده است .نماي تعاملي اين ساختمان با سطح انرژي پايين توسط Simone Giostra و همكاران ARUP طراحي شده است.

از ويژگي هاي بارز اين صفحه نمايش بزرگ رنگي LED  كه توسط سيستم هاي فتو ولتاييك روشن مي شود علاوه بر نورپردازي نما ، داشتن تجهيزات نورپردازي هوشمند بر روي پوسته نما جهت اجراي زنده هنرمندان از چين ، اروپا و آمريكا است.

فتو ولتاييك ( Photovoltaics) يا به اختصار PV، يكي از انواع سامانه‌هاي توليد برق از انرژي خورشيدي مي‌باشد. در اين روش با بكارگيري سلول‌هاي خورشيدي، توليد مستقيم الكتريسيته از تابش خورشيد امكان‌پذير مي‌شود. سلول‌هاي خورشيدي از نوع نيمه رسانا مي‌باشند كه از سيليسيوم يعني دومين عنصر فراوان پوسته زمين ساخته مي‌شوند. وقتي نور خورشيد به يك سلول فتوولتاييك مي‌تابد، بين دو الكترود منفي و مثبت اختلاف پتانسيل بروز كرده و اين امر موجب جاري شدن جريان بين آنها مي‌گردد. مي‌توان فتوولتايك را در دسته فناوري‌هاي انرژي‌هاي تجديد پذير (نوشو) قرار داد.

نماها اكثريت سطح پوسته يك ساختمان را اشغال مي‌كنند. در حقيقت يك نما نخستين احساس بصري از ساختمان را به بينندگان خود انتقال مي‌دهد و معماران بنا نيز با استفاده از نما به بيان ايده‌ها و ترجمه خواسته‌هاي كارفرما با زباني ويژه از شكل و رنگ مي‌پردازند. مدولهاي استاندارد فتوولتائيك مي‌توانند به ديوار موجود ساختمان براي تامين نمايي موفق به لحاظ زيبا شناختي متصل گردند. اين واحدها بدون نياز به عايق به استراكچر متصل مي‌شوند كه اين عمل توسط زيرسازي شبكه‌اي در مدولهاي فتوولتائيك صورت مي‌گيرد، بنابراين سيستم‌هاي فتوولتائيك مي‌توانند به عنوان بخش مهمي از عناصر نماي ساختمان مطرح شوند. چهره اصلي يك لايه فتوولتائيك به عنوان مصالح پوششي، شبيه يك شيشه رنگي است. لايه‌هاي فتوولتائيك حفاظت طولاني مدت در برابر شرايط جوي را تامين و مي‌توانند در هر اندازه، شكل، طرح و رنگي، برش و تهيه شوند و حتي قسمتي از نور روز را نيز به داخل ساختمان برسانند. اين عناصر ساختماني مي‌توانند بعنوان صفحات ساده نما، عناصر چند عملكردي براي نماهاي سرد و گرم، به عنوان سيستم سايه انداز يا بازشوعمل نمايند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۵۰:۲۵ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 10
افراد آنلاین : 1
همه : 1681
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب