مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

مبلمان آشپزخانه رستوران، در تسريع فعاليت ها در فضا و محيط رستوران كمك شايان مي كند. در فضاهاي مختلف مانند رستوران ‌ها، فست فود ها، كافه ‌ها و منازل، محيط آشپزخانه از نقش كاربردي و بسيار پررنگي برخوردار مي باشد. مبلمان رستوران، ميز و صندلي غذاخوري از مؤلفه هاي بسيار مهم بوده كه آرامش و راحتي را در محيط رستوران براي افراد با خود به همراه دارد.

مبلمان آشپزخانه رستوران

آشپزخانه، مركز اصلي آشپزي و فعاليت ‌هاي متناسب با اين موضوع است. مبلمان رستوران، ميز و صندلي غذاخوري از مؤلفه هاي بسيار مهم بوده كه آرامش و راحتي را در محيط رستوران براي افراد با خود به همراه دارد.

به همين منظور براي انتخاب مبلمان مناسب در فضاي آشپزخانه رستوران، راحتي محصول هنگام نشستن بر روي آن، در مواقع انجام امور آشپزي بسيار حائز اهميت مي باشد. همچنين در هنگام انجام فعاليت ها بايد تناسب  مطلوبي با قد افراد داشته و از ارتفاع مناسبي  نيز بهره ببرد. مبلمان آشپزخانه رستوران بايد قابليت تطبيق با نوع چيدمان و دكوراسيون فضاي داخلي محيط غذاخوري را داشته باشد.

اصول مهم در انتخاب مبلمان آشپزخانه رستوران 

يكي از اصول مهم در انتخاب مبلمان آشپزخانه رستوران، استاندارد بودن آن مي باشد. چراكه رعايت اين اصل علاوه بر ايجاد راحتي و آسايش كافي، حفظ سلامتي را نيز با خود به همراه دارد. استفاده از مبلمان مناسب براي محيط  رستوران، يك قدم موثر و تاثير گذار در جهت فراهم ساختن راحتي مشتريان مي باشد.

عدم استفاده از مبلمان در دكوراسيون فضاهاي گوناگون، باعث به وجود آمدن ناهماهنگي و نقص بزرگ در نوع ديزاين و نحوه چيدمان مي شود. انتخاب مبلمان براي رستوران بايد به صورتي انجام شود كه ضمن تناسب با اجزاي موجود در چيدمان، باعث جذب مشتري با رؤيت وضعيت ظاهري آن گردد.

برخورداري از مبلمان مناسب در بهبود بخشيدن به واكنش مشتريان و حضور مستمر آنها در فضاي رستوران تاثير گذار است. بهره گيري از رنگ هاي جذاب و متنوع در انتخاب مبلمان آشپزخانه رستوران، به عنوان كليدي براي موفقيت بيشتر كسب و كار به شمار مي رود چرا كه سبب چشم دوختن مشتريان در همان لحظه اول به آن مي ‌شود.

انواع مدل ها و طرح هاي مبلمان در رستوران

امروزه مبلمان هاي ارائه شده از تنوع طرح و جنس هاي متفاوت بهره مي برند. طراحي محصولات به  صورتي انجام مي پذيرد كه متناسب با سليقه هاي متفاوت  و با كاربري مختلف در محيط هاي گوناگون مورد استفاده قرار مي گيرد.

تناسب مبلمان آشپزخانه رستوران با فضا و نحوه چيدمان محيط غذاخوري، در القاي جذابيت بصري و چشم نوازي محيط داراي اهميت مي باشد. مبلمان رستوران بايد به شيوه اي انتخاب شود كه به هنگام استفاده براي مدت زمان طولاني علاوه بر حفظ سلامتي، در كاهش خستگي نيز اثر گذار باشد.

اگر چه جنبه ظاهري و زيبايي مبلمان نيز داراي اهميت بوده اما مسئله دوام و كيفيت آن نيز نبايد فراموش شود. فارغ از ويژگي ‌هاي ظاهري مبلمان،  محصول بايد ويژگي استاندار بودن و راحتي را هم تحقق ببخشد. قسمت پشتي مبل بايد به صورتي طراحي شده باشد كه علاوه بر پوشش كامل ستون فقرات، به بدن انسان نيز هيچ گونه آسيبي وارد سازد.

طراحي مبلمان آشپزخانه رستوران بايد به گونه اي باشد كه در هنگام استفاده از آن ايجاد حس آرامش و راحتي را فراهم كند. به طور كلي انتخاب مبلمان براي رستوران بايد از تمام استانداردهاي لازم و كافي برخوردار باشد.

نكات مهم و تاثير گذار در انتخاب مبلمان آشپزخانه رستوران

يكي از نكات بسيار حائز اهميت كه در انتخاب مبلمان آشپزخانه رستوران بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد، جنبه راحتي مبلمان مي باشد. در اين موارد بايد مبلماني انتخاب گردد كه متناسب با ارگونومي بدن طراحي شده است. انعطاف پذيري و نرمي مبلمان يكي از امتيازات برجسته و شاخص آن به شمار مي رود.

انتخاب مبلمان رستوران بايد متناسب با ايجاد فضايي دلپذير و آرام صورت بگيرد. مرور زمان نيز بايد در انتخاب مبل رستوراني مورد توجه واقع شد، چرا كه اين محصولات براي بلند مدت مورد استفاده قرار مي گيرد. به همين جهت بايد مبلماني انتخاب شود كه در اثر گذشت زمان دچار فرسودگي و خرابي نگردد.

در انتخاب مبلمان آشپزخانه رستوران بايد كيفيت و دوام محصول مورد بررسي قرار گيرد. كيفيت مناسب مبل رستوراني در افزايش عمر و دوام آن تاثير مستقيم دارد. بررسي پايه هاي مبل نيز بايد با دقت و حساسيت انجام شود. پايه هاي مبل در ثبات و ايستايي آن نقش بسزايي را ايفا مي كند.

همچنين تحمل وزن مبل و فشار وارد شده به آن را نيز پايه ها به دوش مي كشند. بر همين اساس دوام و كيفيت پايه هاي مبلمان آشپزخانه رستوران از درجه اهميت بسيار بالايي برخوردار مي باشد.

خريد مبلمان مخصوص رستوران

در هنگام خريد مبلمان آشپزخانه رستوران،  انتخاب آن به دليل تنوع بالا در طرح و رنگ با محدوديت همراه نمي باشد. از طرفي قيمت محصول نيز در انتخاب نهايي آن تاثير گذار است. براي خريداري كردن مبلمان داراي كيفيت و دوام بالا، هزينه بيشتري را نيز بايد اختصاص داد. به همين جهت در انتخاب مبلمان آشپزخانه رستوران بايد نهايت دقت و حساسيت را به عمل آورد تا ضمن انتخاب و خريد مبلمان باكيفيت و مناسب، دوام و آسايش مطلوب را نيز براي خود به ارمغان آورد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۰:۲۶ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 11
دیروز : 13
افراد آنلاین : 1
همه : 1879
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب