مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

خريد تخته ساپلي و آگاهي داشتن از كاربردهاي آن به شما اين فرصت را مي دهد تا كالاهاي چوبي زيبايي را تهيه و توليد كنيد. آنچه كه خريد تخته ساپلي را براي شما جذاب مي كند، طيف زيباي رنگي آن است. تخته ساپلي داراي طيف رنگي ماهاگوني است. تخته ساپلي چوبي است خوش نقش و نگار كه در برابر ميخ به راحتي پاسخ مي دهد و حتما مي دانيد به خوبي در مقابل چسب و روغن تسليم است.

خريد تخته ساپلي

براي خريد تخته ساپلي بايد ويژگي هاي آن را بشناسيد تا بتوانيد تصميم درستي بگيريد؛ تنها در اين شرايط است كه مي توانيد از خريد خود رضايت كامل را داشته باشيد.

هنگام خريد تخته ساپلي ممكن است ابتدا رنگ آن براي شما جالب و جذاب باشد. خوب است كه بدانيد اين تخته از چوب درختي است كه بومي آفريقا مي باشد و نام آن نيز ساپلي مي باشد.

رنگ چوب دروني آن و به اصطلاح مغز چوب، طلايي تا قرمز تيره مايل به قهوه اي متغير مي باشد. گذشت زمان و پير شدن درخت،  منجر مي شود كه رنگ آن تيره تر شود. ساپلي درختي است كه به كندي رشد مي كند و عمري طولاني دارد.

اين درخت آفريقايي ارتفاعي به طول 45 تا 60 متر و قطر 1 تا 1.5 دارد. چوب ساپلي داراي نقش هاي رگه رگه، مواج و خالدار است و همين امر باعث شده تا طرفداران خاص خود را داشته باشد.

تخته ساپلي و كاربرد آن

خريد تخته ساپلي نشان دهنده آگاهي و اطلاعات شما در صنعت چوب است؛ چرا كه اين تخته كاربرد هاي متفاوت و مختلفي دارد. تخته ساپلي چوبي است خوش نقش و نگار كه در برابر ميخ به راحتي پاسخ مي دهد و حتما مي دانيد به خوبي در مقابل چسب و روغن تسليم است. با خريد تخته ساپلي به عنوان روكش مي توانيد توليدات خود را شيك و زيبا كنيد. اين تخته در صنعت كابينت سازي نيز كاربرد دارد.

معمولا درب هاي كابينت را روكش مي كنند، اين روكش ها مي توانند در نوع طبيعي و مصنوعي باشد كه هم در قسمت خارجي كار استفاده مي شوند و هم قسمت داخلي آن. كابينت سازان با خريد تخته ساپلي كه به عنوان روكشي طبيعي محسوب مي شود، توليدات خود را از ساير محصولات مشابه متمايز مي كنند.

چرا بايد از روكش استفاده كنيم؟

شايد اين پرسش مطرح شود كه چرا بايد از روكش بر روي چوب استفاده كرد در حالي كه خود چوب داراي نقش و نگار و رنگ زيبايي است؟

پاسخ اين است كه روكش نقش محافظتي براي توليدات چوبي بازي مي كند، توليدات چوبي در برابر شرايط جوي و منطقه اي مانند رطوبت و خشكي هوا مقاومت بالايي ندارند، همچنين روكش كردن صنايع چوبي آنها را در برابر پوسته پوسته شدن و كنده شدن مصون نگه مي دارد.

خريد تخته ساپلي و ابزارآلات موسيقي

خريد تخته ساپلي در صنعت موزيك هم به چشم مي خورد. سازندگان ابزارآلات موسيقي با خريد اين تخته ساز هاي گيتار و ويلن را مي سازند. تخته ساپلي در صفحه پشتي اين دو ساز استفاده مي شود. از جمله موارد كاربرد اين تخته مي توان به استفاده ي آن در صنعت مبلمان، كف پوش ها، قايق سازي و تخته سه لايي اشاره كرد. در هر يك از صنايع به روش هاي خاصي از تخته ساپلي استفاده مي شود.

براي خريد تخته ساپلي اصطلاحات زير را بدانيد

هنگام خريد تخته ساپلي بايد بدانيد كه تخته ها معمولا بر اساس طول، ابعاد مربعي و متر فروخته و خريداري مي شود. توليداتي مانند ميخ هاي چوبي و چوب قاب عكس بر اساس طول فروخته مي شوند.

فروش محصولاتي مانند تخته سه لا، فرميكا و نئوپان بر اساس متر مربع است و تخته هاي عادي كه عرض آنها يكدست نيست، بر اساس متر تخته به بازار عرضه مي شود.

فروش محاسبه تعداد متر تخته در هر قطعه

يك متر تخته معادل است با تخته هايي كه ضخامت آن 2.5 سانتي متر، عرض و طول آن يك متر باشد. تعداد متر تخته را به راحتي مي توانيد با فرمول زير محاسبه كنيد: براي محاسبه تعداد متر تخته در هر قطعه چوب كافي است كه ضخامت آن را در طول و عرض ضرب كنيد؛ فقط حواستان به واحد هاي اندازه گيري باشد.

ضخامت بر حسب سانتي متر است، اما طول و عرض برحسب متر است، پس اگر مثلا طول و يا عرض را برحسب سانتي متر داشتيد ابتدا بايد آن را به متر تبديل كنيد و براي تبديل سانتي متر به متر كافي است عدد مورد نظر را بر صد تقسيم كنيد؛ آنگاه از فرمول استفاده كنيد.

براي مثال اگر ابعاد يك تخته با  ضخامت 2.5 سانتي متر و عرض 20 سانتي متر و طول 3 متر داشته باشيم، براي محاسبه متر تخته آن به اين صورت عمل مي كنيم؛ ابتدا عرض را كه به سانتي متر داريد بر صد تقسيم كنيد تا به متر تبديل شود، سپس عدد به دست آمده را در ضخامت و طول ضرب كنيد:

20 ÷ 100= 0.2

3× 0.2 ×2.5= 1.5

تخته، چوبي است كه در اندازه ها و ضخامت هاي استاندارد توليد و عرضه مي شود، صفحات تخته را مي توانيد ابعاد زير بيابيد:

ضخامت 2 تا 5 سانتي متر

عرض 5 تا 50 سانتي متر

طول 1.5 تا 7 متر

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۹:۳۲ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 18
دیروز : 13
افراد آنلاین : 1
همه : 1886
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب