مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

ناهارخوري پذيرايي : از آنجا كه در برخي از خانه ها آشپزخانه كوچك مي باشد و تعداد مهمان ها همواره زياد مي باشد برخي از افراد ترجيح مي دهند ناهارخوري پذيرايي خريداري نمايند. در صورت گرفتن تصميم خود مبني بر خريد ناهارخوري پذيرايي بهتر است برخي از اصول مهم را رعايت كنيد تا اتاق نشيمن شما جلوه زيبايي پيدا كند.

ناهارخوري پذيرايي

در صورتي كه آشپزخانه شما كوچك است و قصد داريد ناهارخوري خود را در اتاق نشيمن و در كنار مبلمان قرار دهيد توصيه مي كنيم مبل و سرويس ناهارخوري را انتخاب نماييد كه داراي تناسب با يكديگر باشند تا با چيدمان آن ها در اتاق نشيمن يا پذيرايي فضاي خانه آن جلوه زيبا و منحصر به فردي پيدا كند.

نكته ديگر كه بايد براي چيدمان ناهارخوري پذيرايي رعايت شود قرار دادن آن در مكاني نزديك به آشپزخانه مي باشد. براي اينكه ناهار خود را در فضايي كاملاً آرام صرف كنيد نيز توصيه مي كنيم مبلمان را رو به تلويزيون و پشت به ناهارخوري قرار دهيد.

مجموعه اي از مدرن ترين مدل هاي ناهارخوري پذيرايي

در هنگام خريد ناهارخوري پذيرايي نيز بهتر است به اين نكته توجه كنيد كه مبلمان و ناهارخوري شما داراي رنگ هاي متضاد باشند تا تضاد ايجاد شده باعث شود فضاي اتاق نشيمن شما زيبا به نظر برسد.

البته همچنين مي توانيد ناهارخوري پذيرايي هم رنگ و ست با مبلمان را خريداري نماييد تا در صورت زياد بودن مهمان ها بتوانيد از مبلمان به عنوان ناهارخوري نيز استفاده نماييد.

همچنين اين كار باعث ايجاد هارموني رنگ در فضاي اتاق نشيمن يا پذيرايي شما شده و احساس خوبي به شما دست بدهد و در نهايت در محيط منزل خود چيدمان منظم داشته باشيد.

برخي از افراد تمايلي به استفاده از مبلمان و غذاخوري ست ندارند كه به اين افراد توصيه مي كنيم رنگ هاي مشابه يكديگر را براي اين دو سرويس انتخاب كنند.

توصيه هايي مهم براي چيدمان مبلمان و دكوراسيون

براي چيدمان صحيح مبلمان و ناهارخوري در اتاق نشيمن در كنار يكديگر توصيه مي كنيم آن ها را در مكان مناسب قرار دهيد. يكي از پيشنهادها قرار دادن ناهارخوري در كنار در ورودي مي باشد.

همچنين شما مي توانيد اين سرويس را در بالاي اتاق نشيمن قرار دهيد كه با انجام اين كار مي توانيد كاري كنيد كه ناهارخوري در مكاني قرار گيرد كه رفت و آمد در آن جا كمتر باشد. در صورت تمايل نيز مي توانيد براي جدا سازي اين دو فضا از يكديگر از يك پارتيشن استفاده نماييد.

با اين كار هنگام چيدن ناهارخوري مزاحم مهمان هاي خود نخواهيد شد و با قرار دادن آن پس از اتمام كار و چيدن ناهارخوري آن را جمع كرده و از مهمانان بخواهيد براي صرف غذا تشريف بياورند.

از آنجا كه برخي از افراد مهمان هاي بيشتري دارند و اغلب براي صرف شام يا ناهار به خانه آن ها تشريف مي برند به ميز ناهارخوري بزرگ نياز دارند و از آنجا كه نمي توان ناهارخوري بزرگ را در آشپزخانه قرار دهند تصميم به خريد ناهارخوري بزرگ و هماهنگ با مبلمان موجود در اتاق نشيمن مي كنند.

اصول مهم براي انتخاب ناهارخوري پذيرايي و نحوه چيدمان آن

اگر قصد خريد ناهارخوري پذيرايي را داريد بهتر است ناهارخوري با رنگ تيره را انتخاب نكنيد، همچنين از خريدن ناهارخوري پذيرايي دسته دار خودداري كنيد. اگر قصد قرار دادن ناهارخوري خود در اتاق نشيمن يا پذيرايي را داريد بهتر است صندلي هاي مورد نظر شما با مبلمان شما هماهنگ باشد و در صورت كمبود فضاي نشيمن بتوانيد از آن ها نيز استفاده كنيد.

با توجه به محل قرار گيري ناهارخوري بهتر است نور محيط را نيز تنظيم كنيد. سعي كنيد در صورت قرار دادن ناهارخوري در اتاق نشيمن نور اصلي طوري باشد كه از بالا به وسط ميز ناهارخوري بتابد. در صورتي كه ناهارخوري بزرگ براي خانه خود تهيه كرده ايد نيز توصيه مي كنيم آن را به يك سمت از ديوار بكشيد تا در حالت عادي فضاي اطراف ميز ناهارخوري و صندلي هاي آن دست و پا گير نباشند.

هميشه هنگام چيدن اين ميز اين نكته را در خاطر داشته باشيد كه ظروف اصلي غذا بايد در وسط ميز ناهارخوري قرار گيرند؛ اما در صورت اصرار براي تزئين ميز ناهارخوري پذيرايي توصيه مي كنيم از يك گلدان با شاخه هاي كوتاه استفاده نماييد.

تزيين ميز غذاخوري پذيرايي

براي تزئين ميز ناهارخوري پذيرايي مي توانيد يك رانر با طرح هاي گل بهاري انتخاب نماييد و آن را در وسط ناهارخوري قرار دهيد، همچنين مي توانيد از روميزي نخي استفاده نماييد. در صورت استفاده از رانر توصيه مي كنيم كه عرض آن نبايد بيش از 50 سانت باشد.

از پارچه كتان با اندازه 40 در 50 سانت نيز مي توانيد براي ميز خود دستمال سفره تهيه نماييد. در صورت استفاده از دستمال سفره طرح دار و شلوغ توصيه مي كنيم آن را ساده داخل بشقاب قرار دهيد و در صورتي كه دستمال سفره شما ساده مي باشد مي توانيد با استفاده از يك شاخه گل رزماري كوچك آن را تزئين كنيد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۰:۲۰ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 4
دیروز : 13
افراد آنلاین : 1
همه : 1872
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب