مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

مدل آباژور

گاهي اوقات به خصوص در حوزه هاي كاري هنري نياز به برش دقيق و پيچيده چوب است كه چنين كاري با ابزارهاي سنتي و متعارف مقدور نيست. در اين گونه موارد مي توان از دستگاه برش ليزري استفاده نمود.مدلهاي آباژوري كه در زير مي بينيد توسط تيم Pranaya Design طراحي شده است.آباژورهاي فوق العاده اي كه در شب سايه هايي زيبا و فريبنده از پيچش گياهان ودرختان و اشكال هندسي بازيگوش را روي ديوار ايجاد مي كنند.

 تيم طراحي و ساخت اين آباژورهاي زيبا ساخت كشور چك ،متشكل از دو گروه است كه در آن Josipa سرپرست تيم ايده پردازي وطراحي و Jirka سرپرست تيم ساخت آنها به كمك دانش وبرش ليزري است.

"Pranaya"تركيبي از سه لغت prav, nav , yav به معني ( برگ، ريشه و تنه يك درخت است) بطور كلي به معني درخت زندگي است.با كنكاشي در اساطير ملل مختلف و نيز اساطير اديان مي توان به رمز پردازي هاي خاص درخت پي برد.ميان نمادهاي مختلفي كه براي درخت قائل مي شوند، تعبير «درخت زندگي» و «درخت كيهان» كه يكي، رمز «نوشدن و تجديد حيات» و ديگري «نماد پيوند ميان آسمان و زمين» است ديده مي شود .درخت زندگي مفهومي است كه در علم، مذهب، فلسفه، اسطوره و ديگر زمينه‌ها استفاده شده‌است.درخت زندگي هم در لوگوي شركت و هم در اكثر طرحهاي اين شركت استفاده شده است.

بعد از شكل گيري طرح ها بصورت ديجيتالي ، برش ليزري آنها روي چوب توسط دستگاهاي پيشرفته انجام مي شود ودر پايان كار قطعات ليزر شده رنگ آميزي و توسط چسب به يكديگر متصل شده و لاك الكل زده مي شوندو نتيجه كارآباژورهاي زيبايي است كه تصاوير آن را مي بينيد. اين آباژورهاي زيبا و فريبنده در دوسري ، درخت زندگي و اشكال هندسي توليد شده اند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۹:۳۶ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 10
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 1674
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب