مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

تفاوت دكوراسيون داخلي و طراحي داخلي

حتما همهي ما با ابن مهم رو به رو شده ايم و ديده ايم كه واژه ي دكوراسيون داخلي و طراحي داخلي را معمولا مترادف با يكديگر به كار مي برند . اما چيزي كه در اين ميان قابليت بررسي كردن را دارد اين است كه اين دو كلمه تفاوت هاي زيادي با يكديگر دارند كه اغلب آن ها به دليل ظريف بودن به چشم نمي آيند و باعث به كار بردن آن ها به جاي يكديگر مي شود .

وجه تمايز دكوراسيون داخلي و طراحي داخلي :

طراحي داخلي به عنوان يك رشته ي دانشگاهي است كه افراد مي باست دوره ها و دروس تخصصي را براي آن گذرانده و قبل از اين كه اقدام به احداث شركت نمايند ؛ ملزم به گذراندن دوره هاي كارآموزي در ساير شركت ها هستند .

اين شغل ارتباط و شباهت زيادي به معماري و مهندسي ساختمان ها دارد و اغلب كارهايي را كه مرتبط با ساختار ساختمان مورد استفاده مي باشد انجام مي دهند و به عنوان مثال افراد زماني كه تصميم به جابه جايي و تغييرات ساختاري مانند جا به جا كردن ديوار – پارتيشن و در و ... در فضا مي گيرند ؛ بايد به سراغ طراحان داخلي بروند .

در مقابل طراحي داخلي ؛ واژه ي دكوراسيون داخلي قرار مي كيرد . بر عكس طراحي داخلي ؛ اين شغل نيازي به داشتن مدرك تحصيلي خاص و گذاراندن دوره هاي عملي ندارد و براب انجام آن ها توجه به زيبايي شناسي و داشتن قريحه ي هنري لازم مي باشد.

افرادي كه كار دكوراسيون داخالي را انجام مي دهند ؛ بعد از ساخته شدن ساختمان ها كارشان را شروع مي كنند . به اين معنا كه آن ها كاري به ساخت و ساز ها و چگونگي تعيين ساخت فضاي مورد نظر ندارد و فقط با جاهايي كه در ديد هستند ارتباط و تمركز زيادي دارند و با توجه به نوع ساختي كه فضا دارد ؛ افراد را راهنمايي مي كنند كه استفاده از كدام سبك چيدمان – رنگ ديوار – نوع مبلمان – نوع وسيله ها و ... متناسب با آن محيط مي باشد و مي تواند زيبايي و آرامش بيشترب را براي آن ها با در نظر گرفتن كاربري شان ؛ ايجاد نمايد .

 

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۲۲:۱۳ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 12
دیروز : 27
افراد آنلاین : 1
همه : 1867
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب