مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

تفاوت معماري داخلي با دكوراسيون و طراحي داخلي

واژه هاي معماري- طراحي – دكوراسيون داخلي ؛ مطمئنا زياد به گوش ما خورده اند و در بسياري از موارد نيز به عنوان مترادف به كار مي روند . اما واقيت اين است كه اين واژه معناي متفاوت با دو واژه ي ديگر دارد .

دكوراسيون داخلي عبارت است از فن و تخصص آراستن و آذين بندي و طراحي داخلي را به اين گونه تعريف مي كنند كه : هنر يا عمل برنامه ريزي و نظارت بر طراحي و اجراي معماري داخلي و مبلمان .

اما واژه ي معماري داخلي مرتبط با آفرينش فضايي است كه در عين زيبا بودن ؛ مناسب و كارآمد نيز باشد . اگر معماري را به عنوان فني كه باعث ايجاد سرپناه براي افراد شده است در نظر بگيريم ؛ بايد بگوييم كه اين رشته در اين تفسير ؛ قدمتي به اندازه ي تاريخ بشريت دارد . اما امروزه اين علم با شاخه هاي روان شناسي – جامعه شناسي – فلسفه – هنر و ... تطبيق و هماهنگي پيدا كرده است  كه در كل مي توان آن را در يك جمله چنين تفسير كرد كه ؛ معماري داخلي به عنوان اجتماعي ترين هنر بشري با فضاي اطراف انسان مرتبط است .

نياز به معماري داخلي :

 

 با توجه به اين كه با وجود كثرت دغدغه هايي كه براي آدمي وجود دارد ؛ او بيشترين ميزان وقت خود را در محيط هاي بسته مانند منزل و محل كار مي گذراند ؛ نياز به داشتن محيطي پويا و شاداب براي گذراندن اين اوقات براي او ضروري به نظر مي رسد .

علم معماري داخلي اين امكان را به وجود آورده است كه بتوان با استفاده از روش ها و ايده هايي فضاهايي فرح بخش و در عين حال كارآمد را براي استراحت و فعاليت روزانه ي افراد به وجود آوريم كه مسقيما با بهبود وضعيت كاري – تحصيلي و زندگي او در ارتباط باشد .

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۲۱:۰۵ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 13
دیروز : 27
افراد آنلاین : 1
همه : 1868
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب