مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

رشته معماري داخلي

معماري داخلي يكي از هنرهايي است كه امروزه به عنوان رشته اي تخصصي در دانشگاه ها تدريس مي شود و مي توان آن را رشته اي هنري – تخصصي معرفي نمود .

به اين دليل اين رشته را فني  -هنري مي دانند كه به عنوان مثال در كنار دوروسي مانند مقاومت مصالح ، درس زيباشناسي نيز براي هنرجويان ارائه شئه و هنر را در كنار علم به آن ها مي آموزند .

بر همين اساس يك معمار داخلي همانقدر كه بايستي به جنبه هاي فيزيكي در ساخت مانند نور و صدا و عايق ها و ... توجه نمايد ؛ بايد جنبه هاي هنري و ذوق خلاقانه نيز براي طراحي محيط داشته باشد .

فردي كه براي تحصيل در اين رشته اقدام ميگند بايد خلاق و صبور – توانمند و با استعداد و سخت كوش بوده و در كنار تخصص و توانايي در دروس ، بيشترين توانايي و تمركز را در درس هندسه داشته باشد .

دوره هاي تحصيلي و توانايي معمار داخلي :

 

دوره هاي تحصيلي براي معماري داخلي در چند دوره ي كارشناسي ( بيشتر تمركز بر طراحي هاي فني و ساختمان سازي ها )  – كارشناسي ارشد ( بيشترين تمركز بر روي جنبه هاي هنري معماري ) و دكتري تعريف شده است .

طراحي بنا – ساخت ماكت – نظارت بر ساخت – آمادگي براي انجام فعاليت هاي مرتبط با معماري ؛ مثل طراحي صحنه و صنعتي ؛ از جمله كارها و فعاليت هايي است كه مهندس معمار با كسب مدرك و تجربه در اين علم ؛ مي تواند به آن ها بپردازد .

با تمام اين تفاسير ؛ معمار به كسي گفته مي شود كه بتواند ايده هاي ذهني را بگيرد و با استعدادهاي خاص خود ؛ بعد از تركيب آن ها احساس و عاطفه اش ، بتواند با تكيه بر آموخته هاي علمي ؛ در نهايت طرحي خلاقانه را متناسب با كاربرد و محيطي كه قرار است براي آن جا كار انجام داده و ايده پردازي كند ؛ آماده نمايد .

 

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۳۸:۴۵ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 11
دیروز : 27
افراد آنلاین : 1
همه : 1866
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب