مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

يراق آلات لوستر بسيار متنوع است.
لازمه ي پرداختن و معرفي يراق آلات لوستر اين است كه در ابتدا خود واژه ي يراق را روشن كنيم اصلا خود كلمه ي يراق به چه معناست؟ شايد در بين خوانندگان عزيز كسي باشد كه معني يراق را نداند از همين رو ما برآن هستيم كه ابتدا يراق را بشناسانيم. 

توضيح يراق

در زمانهاي بسيار قديم، يراق شكل ويژه اي از سلا ح و از جنس فلز بود كه در مواقع جنگ از آن استفاده ميكردند مانند شمشير كه از جنس فلز است در زمانهاي اوليه به اين جنس از وسايل يراق ميگفتند ولي امروزه و با پيشرفت تكنولوژي، ديگر فلز را به شكل ساده در اجناس استفاده نميكنند بلكه آن را بعد از شكل و طرح دادن در اقسام مختلف نامگذاري كرده و مورد استفاده قرار ميدهند و به آن، يراق آلات ميگويند حالا چه لوستر باشد و چه غير از لوستر.

انواع جنس لوستر

لوستر فلزي، لوستر چوبي، لوستر بلوري و شيشه اي، لوستر كريستال، از اقسام لوستر با توجه به يراق آلاتي كه در ساخت لوستر به كار ميرود، هستند و اينك در فضاي كوچكي كه در اختيار ما گذاشته شده است به معرفي تك تك لوستر ها ميپردازيم.

يراق آلات لوستر فلزي

ميتوان با قطعيت گفت كه لوستر ها قبل از قرن ۱۵به طور تقريبي از جنس فلز بودند البته لوستر ازجنس فلز هم هرچند قديمي است ولي طرح و ايده ي خوبي بود چون دائم سطحي صاف داشت و نور و روشنايي را به خوبي بازتاب ميداد.

يراق آلات لوستر كريستالي

اين نوع از لوستر وجنس به كاررفته دركريستال از جنس سنگ است كه ميتوان گفت سرچشمه و منبع اين شكل و طرح از لوستر از كشور فرانسه در قرن ۱۸ آغاز شد به اصطلاح، لوستر كريستال، جايگزين لوستر شيشه اي شد و در آن زمان هر كس از اين نوع لوستر ها در منزل خود داشت نماد ثروتمندي آن شخص محسوب ميشد لوستر كريستالي، به دست فلزكاران از فلز و سنگ تزئين شده است و بهترين كيفيت را در ميان انواع لوستر ها دارند .

يراق آلات لوستر شيشه اي

 

لوستر از جنس يراق آلات شيشه اي يا بلوري طرح و ايده اي است كه از كشور انگلستان آغاز شد چون آن كشور بالاترين كيفيت را در توليد شيشه داشت و شيشه را به آساني برش مي داد. اين لوسترهاي شيشه اي كه اغلب داراي رنگهاي گوناگون هستند بيشتر براي اتاق خواب وآشپزخانه توصيه ميشود.

يراق آلات لوستر چوبي

اين نوع از آلات لوستر هم از جمله پرفروش ترين آلات لوستر محسوب ميشوند چون ايرانيان، علاقه بخصوصي به جنس چوبي دارند براي همين، لوستر چوبي هم مثل ساير كالاها در اولويت است ميتوان گفت خريد آلات لوستر يك طرح و انتخاب عالي در طراحي انواع لوستر چوبي است سالن پذيرايي، راهرو و حتي اتاق خواب، همان جاهايي هستند كه لوستر چوبي قابل نصب است.

نكات مورد توجه در خريد يراق آلات  لوستر

شما خريداران يراق لوستر لازم است در هنگام خريد، چند نكته اساسي را مد نظر داشته باشيد.

- به اين صورت كه آلات خريداري شده به طور غير متعادل سنگين نباشند نه اينكه، خيلي هم سنگين باشند چون طبيعتا، آلات لوستر تا اندازه اي سنگين است، منظور ما اين است كه آن گونه سنگين نباشند كه نتوان از زمين برداشت.

- ابعاد يعني مساحت و طول وعرض ميز غذا خوري ها را اندازه بگيريد و در خريد آلات لوستر و ساخت خود لوستر اين نكته كليدي را توجه كنيد كه لوستر ساخته شده، بزرگتر از ابعاد ميز غذاخوري ها نباشد چون خريداران در هنگام خريد لوستر به ابعاد آن توجه دارند و آن را متناسب با ميز غذاخوري خودشان ميخرند.

-در هنگام خريد يراق آلات لوستر، لامپي كه قرار است براي اين لوستر ساخته شده به كار رود، هم در نظر بگيريد چون برخي لوسترها با توجه به اندازه و شكل لامپ، ساخته ميشوند.

نقش لوستر در دكوراسيون منزل

لوسترها همان انتخاب عالي و بهترين براي زينت دادن به اتاقهاي منزل شما هستند اگر از يراق آلات به كاررفته در لوسترها بگذريم، لوسترها و روشنايي آن ها نقش بسزايي در شيك شدن و جذابيت منازل دارند

در زمان خريد لوستر به چند نكات از جمله طرح لوستر، ا ندازه لوستر و كيفيت و مقدار نوردهي لوستر و از همه مهمتر به يراق آلات لوستر بايد دقت كرد البته به ابعاد لوستر هم بايد دقت شود كه بسته به كوچكي و بزرگي اتاق، لوستر مي تواند كوچك يا بزرگ انتخاب شود.

خلاصه و نتيجه گيري

با توجه به گفته هاي در بالا كه اميدواريم براي شما خوانندگان و خريداران محترم و بالويژه براي آن دسته از طراحان لوستر كه يراق آلات لوستر به كار مي گيرند، پيشنهادمان اين است كه با توجه به اينكه تكنولوژي روز به روز درحال پيشرفت است، ديگر شما لازم نيست براي خريد يراق آلات لوستر چندين ساعت وقت بگذاريد بلكه با يك جست وجوي ساده اينترنتي هم مي توانيد يراق لوستر و يا خود لوستر را تهيه نماييد و اگر مايل به گشت وگذار در بازار هستيد با مراجعه مستقيم به فروشگاههاي آلات لوستر و يا خود لوستركه الان در بازار بسيار است، فراهم كنيد. ولازم به ذكر است كه در هنگام خريد آلات لوستر به نما و روشنايي اين نوع از لوستري كه در حال ساخت آن هستيد، توجه فرماييد.

از همراهي شما خريداران و خوانندگان محترم بسيار متشكريم خريد بسيار عالي برايتان آرزو داريم.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۱۹:۴۴ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 16
دیروز : 20
افراد آنلاین : 2
همه : 1941
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب