مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

تاريخچه لولا گازور

لولا گازور ابتدا در كشور هاي اروپايي توليد مي شده است، در آن زمان اين لولا ها به عنوان يك كالاي منحصر به فرد در بازار محسوب مي شده اند. با گذشت اندك زماني بيشتر توليدكنندگان در اين صنعت توانستند تا لولا گازور را خودشان توليد كننده و بيشتر اين توليدكنندگان از صنعت چوب وارد اين قضيه شدند. در حال حاضر هم بخش عمده اي لولا گازور كه در ايران مورد استفاده قرار مي گيرد در كشور چين توليد مي شود.

در خصوص لولا هايي كه از كشور چين وارد مي شود بايد اين نكته را مدنظر قرار دهيد كه اكثر وارد كنندگان هم اكنون اقدام به وارد كردن كالاهايي مي كنند كه علاوه بر اينكه برند آن ها حفظ شود مشتري نيز رضايت كامل داشته باشد. اين امر به نوبه خود باعث پيشرفت صنعت چوب و كابينت شده است. لازم به ذكر است كه اغلب اين لولا ها با كيفيت عالي در ايران در حال توليد هستند و كيفيت مشابه با نمونه هاي استاندارد اروپا دارند. ايران در اين زمينه حتي توانايي صادرات را نيز دارد.

لولا گازور

لوله گازور كه به لوله كابينت و يا لوله فلزي نيز معروف است يكي از رايج ترين انواع لولا ها در ايران است كه كابينت را به بدنه متصل ميكند. اين لولا ها معمولا داراي دو نوع لولا گازور تك مرحله اي و دو مرحله ايست كه هر دوي آن ها در بازار يافته مي شوند. معمولا نوع دو مرحله اي اين لولا ها از محبوبيت بيشتري برخوردار است اما جالب است بدانيد كه نوع تك مرحله اي آن بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد. شايد نود درصد محبوبيت اين لولا ها به علت استيل بودن آنهاست و اينكه به راحتي قابل استفاده هستند.

لولا گازور در انواع درجه هاي مختلف توليد مي شود ولي در بيشتر مواقع از لولا 90 درجه استفاده مي شود. اغلب لولا هايي كه در بازار توليد مي شوند از كشور چين و تركيه وارد مي شوند اما مدلي كه از تركيه وارد مي شود كيفيت بهتري دارد.

براي استفاده از لولا گازور شما به يك وسيله نياز دارد كه فضاي مورد نياز براي قرص انتخاب لولا را در داخل چوب ايجاد كند. به اين وسيله گازور زن گفته مي شود و شما ميتوانيد انواع مختلف آن را در فروشگاه هاي اينترنتي و آنلاين بيابيد.

انواع لولا گازور

لولا هاي گازور معمولا بسته به اينكه كجا مورد استفاده قرار ميگيرند انواع مختلفي نيز دارند:

·        آرام بند

·        شيشه

·        درجه دار

·        خاص

·        ساده

·        آرام بند استيل

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه صداي درب كابينت ها آرامشتان را برهم زده باشد. اگر شما هم جز آن دسته كساني هستيد كه ميخواهيد كابينت هايتان كمترين صدا را داشته باشند.  در واقع با نصب لولا گازور ميتوانيد به اين خواسته ي خود جامه عمل بپوشانيد. لولا هاي گازور همانگونه كه گفته شد به دليل وجود يك پمپ درون لولا از بسته شدن درب كابينت به صورت ناگهاني جلوگيري مي كند. همين امر باعث شده است كه نام آرام بند نيز براي اين لولا ها استفاده شود.

آشنايي بيشتر با لولا گازور

در اين متن به معرفي لولا هاي گازور پرداختيم، اما نكات ديگري هست كه آشنايي با آن ها ميتواند به شما كمك بسياري در انتخاب لولاي مورد نظر شما داشته باشد. لولا هاي گازور معمولا داراي 120 ميلي متر طول هستند و از دو بخش تشكيل شده اند. بخش اول كه در واقع پايه ايست كه روي بدنه كابينت قرار مي گيرد و بخش دوم كه در ميانه خود يك حفره دايره اي شكل دارد و قطري معادل با 35 ميلي متر دارد.

ورقه هايي كه در اين لولا ها به كار ميروند معمولا داراي ضخامت هاي متفاوتي هستند كه باعث دوام و كارايي هاي مختلفي هستند. نصب اين لولا ها برروي بدنه و درب كابينت انجام مي شود كه در اين امر پيچ هاي ام دي اف نيز مورد استفاده قرار مي گيرند. از ويژگي هاي بارز لولا هاي گازور مي توان به باز و بسته شدن آن ها اشاره كرد كه كاملا بي صداست.

همچنين رگلاژ لولا بر روي بدنه هاي كابينت را ميتوان به يكي ديگر از مزيت هاي اين لولاها اضافه كرد. علاوه بر مواردي كه ذكر شد، كيفيت بالا و همچنين قيمت مناسب نيز جز مزاياي مهميست كه اين لولا ها را به يك انتخاب مناسب تبديل كرده است. همانطور كه گفته شد، لولاهاي گازور ايراني نيز هم اكنون با كيفيت هاي بالايي توليد مي شوند و جز محصولات صادراتي نيز به شمار مي آيند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۴۳:۰۰ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 32
دیروز : 20
افراد آنلاین : 1
همه : 1957
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب