مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

ايمني در اره دوركن بسيار اهميت دارد. در قسمت هاي قبلي با اره دور كن و شركت هاي سازنده اره دور كن آشنا شديم. مدل هاي آن را بررسي كرديم و به بررسي  ويژگي ها و وضعيت هاي موجود پرداختيم و در اين مقاله نكاتي براي جلوگيري از خطرات و ايمني در اره دوركن گفته شده.

نكات مهم در حين استفاده از اره دوركن

در قسمت هاي قبلي با شركت هاي سازنده اره دور كن آشنا شديم مدل هاي متفاوت آن را بررسي كرديم و به بررسي ويژگي ها و وضعيت هاي موجود پرداختيم. آموختيم كه يك دستگاه را در هنگام خريد از چه لحاظ بررسي كنيم و چه معيارهايي را ملاك خريد خود قرار دهيم.

با چند نمونه از اره دور كن هاي مرغوب و شركت هاي سازنده آن ها از جمله ايران ، ايتاليا ، اتريش  و چين آشنا شده ويژگي هاي آن ها را بررسي كرديم و نمونه اي هر چند كوتاه از توليدات اين شركت ها را بررسي كرديم و با آن ها آشنا شديم با وجود اينكه تمامي اره دور كن ها مطابق با استانداردهاي دنيا ساخته ميشوند و امنيت در آن ها به حد بالا رعايت ميشود ولي به نكاتي در حين استفاده و راه اندازي اره دور كن بايد دقت نمود.

ايمني در اره دور كن

مهمترين نكته ايمني كار با اره دور كن اپراتور يا كاربر دستگاه ميباشد اين فرد بايد يا قبلا آموزش ديده باشد و با دستگاه هاي اين چنيني كار كرده باشد با تحت آموزش قرار بگيرد و آشنايي نسبي نسبت به دستگاه پيدا كند تا بتواند دستگاه خريداري شده را با توجه به رعايت موارد ايمني در هر مورد نصب و راه اندازي كرده و همچنين به تمامي موارد ايمني در اره دوركن در حين انجام كار با دستگاه آشنا بوده تا دچار مشكل و سانحه در حين انجام كار نگردد.

براي ايمني در اره دوركن سعي كنيد پوشش ايمني مشابه با رويه دستگاه براي پوشش قسمت تيغه اره تهيه كنيد كه هم براي زاويه نود درجه و هم براي زاويه چهل و پنج درجه مناسب باشد بيشتر توليد كنند گان اره دور كن اين مورد را در آپشن هاي توليدي دستگاه اره دور كن خود قرار داده اند.

رعايت نكات ايمني

حداقل امكان براي رعايت ايمني در اره دوركن سعي كنيد از دستگاهي استفاده كنيد كه صفحه ي كنترل برش طولي آن كه صفحه اي تعديل كننده مي باشد قابليت به عقب كشيدن و يا تعويض با صفحه كنترل كم هدايت تر را دارا باشد.

هنگامي كه درب هاي روي دستگاه باز ميباشد از روشن كردن دستگاه خودداري نماييد و اگر در هنگام برش درب روي سطح ميز باز شد دستگاه را سريع خاموش كنيد.

در دستگاه هايي كه مجهز به ترمز الكترومغناطيسي با استانداردهاي ce ميباشند در هنگام قطع برش در عرض ده ثانيه تيغه اره آن ها متوقف ميشوند پس اين مورد كه دستگاه  اره دور كن داراي ترمز الكترومغناطيسي با استاندارد ceباشد را ملاك و معيار خريد خود براي حفظ بيشتر ايمني قرار دهيد

تنها در موارد خاص و با احتياط مثل زماني كه تخته ها بزرگ هستند روكش محافظ دستگاه اره دور كن را از آن جدا كرده و پس از اتمام برش دوباره آن را سرجاي خود قرار دهيد.

خطرات ممكن در حين كار با اره دور كن

با وجود اينكه در ساخت اره دور كن ها ايمني تا حد بالا رعايت شده است اما در مواردي نيز برخي اتفاقات ناگهاني منجر به حادثه مي گردند كه بد نيست با چنين اتفاقاتي آشنا شويد و سعي كنيد از پيش آمدن چنين حادثه هايي كه ممكن است خطرات جاني داشته باشد جلوگيري كنيد و ايمني در اره دوركن را رعايت كنيد.

لمس تيغه اره اصلي و تيغه اره شياردار در ناحيه برش

حين حركت ميز دور كن به عقب و جلو لمس تيغه اره از زير صفحه ممكن است در حين انجام عمل برش قطعه اي از چوب به عقب بازگردد يا پرتاب شود و يا تيغه دستگاه بشكند يا پرتاب گردد.

مواد خرد شده به صورت دستي يا ميز كه با روشن شدن موتور حركت مي كند.

مشكلات متعدد در حين كار

وقتي برق قطع شود ممكن است با قسمتي در دستگاه مواجه شويد كه به برق وصل است

شنيدن طولاني مدت صداي دستگاه اره دور كن بدون محافظ گوش

وقتي چگونگي كار و نگهداري از اره دور كن و پنجره را تنظيم مي كنيد بايد توجه زيادي به جلوگيري از قرار گرفتن يا قراردادن افراد در معرض چنين خطراتي گرديد زيرا منجر به آسيب هايي جدي به فرد و دستگاه مي گردند.

دستگاه اره دور كن با وجود اينكه كار برش را آسان كرده است ولي اگر در حين استفاده از دستگاه نكات ايمني را رعايت نكنيد يا فاصله خود با دستگاه رو حفظ نكنيد ممكن است در معرض خطراتي جدي قرار بگيريد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۱:۲۹ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 11
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 1916
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب