مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

ميز ناهارخوري گرد : امروزه يكي از پركاربردترين وسايلي كه در آشپزخانه ها هر روزه مورد استفاده قرار مي گيرد ميز ناهارخوري مي باشد. ميز هاي ناهارخوري در شكل ها و انواع مختلفي توليد مي شوند كه هر كدام مزيت ها و نواقص خاص خود را دارا مي باشند. يكي از زيباترين و متداول ترين نوع ميز هاي ناهارخوري، ميز ناهارخوري گرد يا دايره اي است.

ميز ناهارخوري گرد

ميز ناهارخوري گرد يا دايره اي، يكي از زيباترين و متداول ترين نوع ميز هاي ناهارخوري، است كه محبوبيت بيشتري را در ميان تمام اشكال ميز ناهارخوري دارد. در ادامه ويژگي ها و انواع مختلفي كه اين محصول مي تواند داشته باشد را مورد بررسي قرار مي دهيم.

هماهنگي با انواع سبك دكوراسيون

مزيت اصلي ميز ناهارخوري گرد اين است كه معمولا با هر سبك طراحي دكوراسيون هماهنگي داشته و مي تواند با هر مجموعه وسيله اي منطق و هماهنگ جلوه كند. علاوه بر اين قرار دادن اين ميز ها در محيط حسي از بزرگي و فضاي بيشتر را به بيننده القا مي كند.

اما مشكلي كه ميزهاي گرد دارند، اين است كه فضاي بيشتري را نسبت به اشكال ديگر در محيط اشغال مي كنند. به همين دليل بهتر است كه در محيط هايي كه فضا به اندازه كافي وجود دارد مورد استفاده قرار بگيرند. اما به طور معمول براي اتاق هايي كه به صورت مستطيل يا مربع طراحي شده اند، استفاده از ميز هاي لبه دار به جاي ميز هاي گرد توصيه مي شود.

پوشش ظرفيت بيشتر

ميز هاي گرد يا دايره اي انعطاف پذيري بالايي از خود نشان داده كه مي توان نفرات بيشتري را به دليل گرد بودن ميز به دور آن اضافه كرد، در حالي كه در ميز هاي ناهارخوري لبه دار به علت وجود لبه امكان افزودن نفرات بيشتر از ظرفيت ميز عملا امكان پذير نيست.

اما مشكلي كه اين نوع ميز ها دارند اين است كه در صورت ابعاد بزرگ، دسترسي افراد به وسايل روي ميز به خصوص قسمت هاي مركزي آن دشوار مي شود. براي حل اين مشكل پيشنهاد مي شود كه از ميز هاي ناهارخوري گرد چرخان استفاده كنيد، زيرا كه با چرخش ميز از هر نقطه اي مي توان به وسايل آن دسترسي پيدا كرد.

امكان برقراري ارتباط بهتر افراد

در ميز ناهارخوري گرد، امكان برقراري ارتباط و تعامل افراد دور ميز به مراتب بهتر از ميز هاي لبه دار از جمله ميز هاي مستطيلي است. زيرا در اين حالت هر فرد فضاي ديد بيشتري را نسبت به حالتي كه همان فرد دور يك ميز لبه دار نشسته باشد به دست مي آورد و به همين دليل مي تواند تعامل بيشتري با ساير افراد داشته باشد و به همين دليل مي توان بسياري از جلسات را نيز در حين خوردن غذا و در دور ميز برگزار كرد.

همچنين نشستن و برخاستن بر دور ميز گرد بسيار راحت از ميز هاي لبه دار است، چرا كه به دليل گرد بودن، فاصله حاشيه ميز با ديوار يا اشيا ديگر بيشتر از ميزهاي لبه دار مي شود.

خطر آسيب كمتر نسبت به ميزهاي لبه دار

در اين ميز ها به دليل عدم وجود لبه امكان برخورد با آن به شدت كاهش يافته، حال اين برخورد به انسان صدمه وارد كند يا اين كه برخورد باعث صدمه به ميز شود، در هر دو صورت ميز ناهارخوري گرد احتمال آسيب كمتري را نسبت به ميز هاي لبه دار خواهد داشت. به طور ويژه اينگونه ميز ها براي خانواده هايي كه فرزندان خردسال دارند، بسيار كم خطر هستند.

تعداد پايه كمتر در ميز ناهارخوري گرد

پايه ميز يكي از مواردي است كه به شدت مي تواند در هنگام نشستن و برخاستن افراد مزاحمت ايجاد كند و سبب نارضايتي افراد گردد. ميز ناهارخوري گرد معمولا به دليل اينكه تنها يك پايه مركزي دارند، مزاحمتي را براي افرادي كه از ميز ناهارخوري استفاده مي كنند، ايجاد نمي كند.

خريد ميز ناهارخوري گرد يا دايره اي

در پايان بايد گفت اگر ميز ناهارخوري مي خواهيد كه با هر نوع دكوراسيون شما هماهنگ باشد و بتوان در هنگام نشستن دور ميز ارتباط بهتري را با سايرين داشت و احتمال آسيب كمتري داشته باشد، ميز ناهارخوري گرد گزينه بسيار مناسبي مي باشد. البته اين نوع ميز هم نواقص خاص خود مثل اشغال فضاي بيشتر، جابجايي و دسترسي سخت تر در صورت ابعاد بزرگ را نيز دارد.

اين ميز ها به دليل تنوع و محبوبيت زيادي كه دارند به وفور در بازار يافت شده و پروسه خريد سختي را براي خريدار ايجاد نمي كنند. همچنين قيمت مناسب اين نوع ميز ها مزيتي ديگر براي آن محسوب مي شود. با تمام اين توضيحات يكي از بهترين مدل هاي ميز ناهارخوري، مدل گرد يا دايره اي آن مي باشد كه در اين نوشتار ويژگي هاي آن را مورد بررسي قرار داديم.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۰۲:۴۸ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 10
دیروز : 20
افراد آنلاین : 1
همه : 1935
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب