مبلمان، دكوراسيون و معماري داخلي
 

انتخاب مبل براي رستوران : بدون ترديد انتخاب مبل براي رستوران، در فضاي دكوراسيون داخلي اين محيط مي تواند نقش چشمگيري داشته باشد. انتخاب مبلمان به ويژه صندلي و ميز متناسب با فضاي طراحي و دكوراسيون رستوران، يكي از عناصر پر اهميت و مهم در اين زمينه به شمار مي رود. 

انتخاب مبل براي رستوران 

انتخاب مبل رستوراني مطابق با استانداردهاي كيفي و اصول ارگونومي مي تواند براي مشتريان و كاربران آن، لذت آرامش و نشستن در محيطي امن و آرام را فراهم سازد. استفاده از دكوراسيون منحصر به فرد و انتخاب مبل براي رستوران در كنار ميز و صندلي استاندارد و مناسب، سبب مي گردد كه افراد فضاي رستوران را به عنوان محيطي دنج براي خود انتخاب نمايند.

انتخاب مبل براي رستوران از لحاظ راحتي، دوام و اصول استاندارد بايد صورت بگيرد. قرار گرفتن اين فاكتورها در كنار هم باعث موفقيت در پيشبرد اهداف صاحبان رستوران مي گردد. درصد قابل توجهي از افراد در هنگام مراجعه به رستوران، خواهان محيطي لذت بخش و برخوردار از آرامش مي باشند.

يكي از فاكتورهاي تاثيرگذار در اين زمينه، برخورداري از دكوراسيون منحصر به فرد و قوي مي باشد. به منظور جلب و حفظ مشتري فاكتورهايي مانند تميزي، زيبايي، راحتي، استفاده از مبل رستوراني مناسب و با كيفيت از درجه اهميت بالايي برخوردار مي باشد. بر اساس نظر سنجي هاي صورت گرفته، فضايي دكوراسيون داخلي رستوران در بازگشت مشتري به آنجا تاثيري به مراتب بيشتر از كيفيت مواد خوراكي و حتي قيمت دارد.

تاثير مبل در رستوران بر روي دكوراسيون داخلي

بر اين اساس اهميت ديزاين و چيدمان جذاب در فضاي دكوراسيون  برجسته مي گردد. در انتخاب مبل براي رستوران تنها نبايد به شكل و ظاهر آن اكتفا نمود، بلكه راحتي مبل نيز از اهميت بسزايي برخوردار مي باشد. هماهنگي و زيبايي مبل با محيط و فضاي دكوراسيون نيز در ايجاد فضايي چشم نواز و مورد پسند تاثير گذار و موثر است.

انتخاب مبل بايد بر اساس سايز و ابعاد محيط در نظر گرفته شود. در ايجاد نمايي زيبا و جذاب در دكوراسيون و نوع چيدمان، برقراري هارموني و تعادل در محيط حرف اول را مي ‌زند. چرا كه برهم خوردن تعادل فضاي دكوراسيون، سبب به وجود آمدن ناهماهنگي هاي بصري و بي نظمي مي شود.

انتخاب مبل براي رستوران به نوعي سرمايه گذاري به منظور فروش بيشتر و جلب مشتري زيادتر مي باشد. ميزان راحتي و لذت بردن مشتري هنگام نشستن بر روي مبل رستوران، در بازگشت يا عدم بازگشت او به محيط رستوران بسيار تاثيرگذار است.

تاثير مبل رستوراني بر روي مشتريان

مبل رستوراني بايد سبك و سياق فضاي چيدمان و نوع ديزاين را در مشتريان منعكس كند. در انتخاب مبل براي رستوران بايد پارامترهايي نظير محدوديت هاي فضايي، قابليت كارايي و نوع كاربري، طراحي و قيمت مورد توجه واقع شود. چيدمان و نوع دكوراسيون فضاي داخلي رستوران، نماينده اي از صاحبان و دست‌ اندركاران  آن محسوب مي گردد.

دكور رستوران بايد در نگاه و چشم مشتري احساس خوب و خوشايند را ايجاد نمايد. همچنين نحوه ديزاين و چيدمان رستوران بايد به گونه اي باشد كه درك اين فضا براي مشتري ميسر گردد. هر سبكي كه براي چيدمان رستوران در نظر گرفته مي شود، انتخاب مبلمان نيز بايد متناسب با همان فضاي طراحي شده صورت بگيرد.

ويژگي ها و خصوصيات انتخاب مبل براي رستوران

اولين نكته بارز و تاثيرگذار در انتخاب مبل براي رستوران، توجه به كيفيت و استحكام مبل مي باشد. پايه هاي مبل به عنوان يكي از اجزاي تاثير گذار در ثبات و نگهداري آن، بايد از استانداردهاي لازم برخوردار باشد. مبل رستوراني در هنگام نشستن بر روي آن بايد از ايستايي و مقاومت لازم بهره ببرد. قسمت پشتي و نشيمن مبل به منظور استفاده كاربر، مناسب است كه از نرمي و انعطاف پذيري لازم برخوردار باشد.

تمركز كردن بر روي عملكرد و راحتي مبل رستوراني بايد در دستور كار قرار بگيرد. انتخاب مبل براي رستوران بايد بر اساس اصول استاندارد و مطابق با  قواعد ارگونومي بدن انسان انجام شود. امروزه مبل هاي رستوراني به دليل مطابقت داشتن با سليقه هاي گوناگون، در طرح ها و رنگهاي متنوع و مختلف به كاربران و استفاده كنندگان آن  ارائه مي شود.

عوامل تاثير گذار در انتخاب مبل براي رستوران

استاندارد بودن انتخاب مبل براي رستوران، يكي از عواملي است كه همواره بايد مورد توجه قرار گيرد. نشستن بر روي صندلي هاي بي كيفيت و غير استاندارد، سبب ايجاد فشار بر روي ستون فقرات شده كه در دراز مدت مشكلات زيادي را براي كاربران به وجود مي آورد. انتخاب مبل استاندارد و با كيفيت علاوه بر راحتي، سلامتي ستون فقرات را نيز با خود به دنبال دارد.

راحتي و زيبايي مبل رستوراني با جنس و كيفيت آن رابطه عميق و تنگاتنگي دارد. بر همين اساس در هنگام انتخاب مبل رستوراني بايد در اين زمينه دقت و حساسيت كافي را به خرج داد. قسمت نشيمن مبل نيز بايد از راحتي قابل ملاحظه ‌اي برخوردار باشد.

در اين زمينه مي توان با كشيدن دست بر روي سطح مبل نرمي و انعطاف پذيري آن را مورد بررسي قرار داد. همچنين با انجام اين كار ناهمواري و خرابي مبل رستوراني مشخص مي گردد. در انتخاب مبل براي رستوران بايد به كيفيت و نحوه اتصال پايه هاي مبل نيز دقت كافي شود. در صورت وجود سطحي ناهموار يا نامطلوب در پايه هاي مبل رستوراني، كيفيت و دوام آن به شدت پايين مي آيد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۵۷:۵۱ ] [ معين ويژه ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 31
دیروز : 20
افراد آنلاین : 1
همه : 1956
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب